divendres, 13 de juliol del 2012

ENTREGA DE SIGNATURES

DILLUNS 16 DE JULIOL 

 ENTREGA DE LES SIGNATURES PER UNA ESCOLA INCLUSIVA 

10'30H DEPARTAMENT D'ENSENYAMENT 

VIA AUGUSTA 202-226 

 SI VOLEU SIGNAR NO ESPEREU MÉS¡¡¡¡¡¡ 

ARA Sí QUE TOCA

.

dimecres, 11 de juliol del 2012

5165

Amb el nombre de signatures va augmentant, ja en portem 5.165, la premsa comença a fer la seva feina. Això és molt important ja que la majoria de contactes amb els mitjans que podem fer, ens costen molt d'aconseguir i la majoria són favors personals que demanem. És per això que cal tractar-los bé, atendre les seves demandes i com volem fer ara, agraïr-los que ens donin veu en aquesta demanda. Moltes gràcies. I avui ho podem personalitzar en els següents mitjans:
ARA
20 Minutos
Radio Molins
CatRadio
El Singular digital

                          Escola inclusiva en perill


dijous, 5 de juliol del 2012

ESCOLA INCLUSIVA EN PERILL



Ja ens han fet arribar el manifest. Personalment crec que el procés hauria de ser diferent i no presentar-lo sense un consens previ però les coses es fan com es pot i tot  es pot  millorar. Com la inclusió, la democràcia participativa és un camí que no té fi.


Benvolguts tots,
Finalment ahir dimecres al matí es va entrar al registre del departament d’Ensenyament el manifest en defensa del Model d’Escola Inclusiva. Ara ens toca a tots nosaltres fer-ne la màxima difusió per tots els mitjans, correus, trucades, periodistes, facebook, twitter, boca-orella, per tal d’impedir que el desmantellament d’aquest model educatiu tiri endavant.
Hem preparat algunes eines per tal de facilitar aquesta tasca de difusió:

MANIFEST EN PDF:
Us el podeu baixar des d’aquest enllaç:http://bit.ly/LpPfTC

RECOLLIDA DE SIGNATURES:
Hem obert una web de recollida de signatures digitals per entregar a la Consellera. Hi teniu accés a través d’aquest enllaç: http://www.change.org/es/peticiones/escola-inclusiva 



FACEBOOK:
Tothom és lliure de posar-hi el que vulgui, però sempre incloent-hi com a mínim l’enllaç de les signatures. Qui ho desitgi també pot posar l’enllaç del Manifest. Tot i que aquest és accessible des de la web de les signatures.

TWITTER
En qualsevol piulada referent a aquest tema utilitzarem el hastag (etiqueta) #RigauInclusiva i l’enllaç a les signatures afegint després el text que vulguem. Per tal d’assolir el màxim ressò possible (Trending Topics) convoquem una piulada massiva per divendres 6 de juliol a les 11:00 AM. Podeu utilitzar programes com el TweetDeck per programar les piulades amb antelació.

MITJANS DE COMUNICACIÓ
Per tal d’atendre correctament als mitjans de comunicació i la premsa properament facilitarem una adreça de correu i/o telèfon mòbil de dues persones que exerciran de portaveus del moviment, per tal de donar un missatge únic i inequívoc sobre les reclamacions que estem duen a terme.


DUBTES TÈCNICS
Si teniu dubtes tècnics sobre el funcionament dels enllaços, o de les signatures envieu-nos un correu amb la paraula TECNIC al subjecte del missatge. Intentarem resoldre’l el més aviat possible, però compteu que no ens dediquem a això professionalment i que hi dediquem el nostre temps, quan en tenim (bàsicament durant les nits).
Ha arribat el nostre moment de fer soroll i de fer valer els drets dels nostres infants, amb o sense discapacitat.

Cordialment,

Escola Inclusiva en Perill

dimarts, 3 de juliol del 2012

Escola inclusiva en perill

Dilluns 25 de juny a la seu de ASPASIM ens vam reunir una colla de pares i associacions que creiem que l'escola inclusiva està en perill.
Per aquest motiu s'està elaborant un manifest per fer públic el nostre desacord.
Si voleu rebre in formació us poseu en contacte amb:

escolainclusivaenperill@gmail.com

dimarts, 26 de juny del 2012

"i de vegades ens en sortim"

La 6a escola d'estiu de 033educa presenta com a tema per aquest any la resiliència.

Hem compartit dues sesions. L'Anna Forés ens va explicar què, com i per a què de la resiliència. L'elisabet Diaz la seva experiència vital i el Jordi Amenòs la seva narració.
Una tarda molt divertida i emocionant on hauré de recollir molt material per poder posar-ho al bloc.
Avui el Tomàs Gamarra m'ha despertat a la realitat amb la seva mirada  i compartint el conte dels 7 ratolins cecs i després el grup de treball 033educa a proposat un cinefòrum del curt "El circ de les papallones"


 Potser ja el coneixeu, jo no.  Han sortit moltes opinions, anàlisis, visions, jo no he pogut dir res.

dilluns, 4 de juny del 2012

Equitat i eficiència

 L'associacio de professorat ODISSEA va organitzar dissabte 2 de juny  la presentació del PROJECTE INCLUD-ED.
Una jornada que et transforma.
M'agradaria compartir totes les vivències i sensacions que vaig tenir. És molt difícil però explicaré el que jo vaig recollir de les tres parts de la jornada

1. Resultats del projecte INCLUD-ED 

La Dra. Teresa Sordé va explicar en que consisteix aquest projecte.
Recerca de les actuacions educatives d'èxit i aportar evidencies científiques que aquestes actuacions funcionen. Quan parlen d'actuacions d'èxit INCLUD-ED fa referencia a actuacions d'equitat i de eficiència.
Amb l'observació durant 6 anys en diferents centres amb entorns desafavorits el programa estableix quatre punts de coincidència que fomenten d'inclusió, i l'èxit escolar.
 1. ORGANITZACIÓ D'AULA
MIXTURE: 1 mestre per 25 alumnes
STREMING: 2 mestres però per treure els alumnes amb dificultats de l'aula
INCLUSIVA: 2 mestres per aula, desdoblaments, grups interactius.......
2. LECTURA DIALOGICA. 
3. EXTENSIÓ DEL TEMPS D'APRENENTATGE. Club de deures,grups de lectura, biblioteca escolar,
4. PARTICIPACIÓ FAMILIAR
 - informativa
 - consultiva
 - Decisiva
 - Avaluativa
 - Educativa 
 El programa INCLUD-ED el va traduir al castellà el Ministerio de Educación. El pots consultar aquí.

  2. Actuacions d'èxit

Dos alumnes de l'escola del Rocío de Sant vicenç dels Horts ens van explicar com fan grups interactius. Va ser un dels moments més intensos de la jornada,tot l'auditori  vam gaudir de la locució i oratòria d'aquests dos alumnes. La Belinda Siles (Directora del centre) va completar les explicacions.
Una mare d'un centre, la Maria, va explicar la formació per familiars.
L'Oscar va desbordar  energia i entusiasme explicant el seu procés a la Verneda com a alumne per preparar la prova de majors de 25 anys per la Universitat i com el sistema d'aprenentatge de la Verneda va ajudar-lo a superar els obstacles que li havia posat l'escola ordinària.


3. Caminant cap el futur.

Aportacions de membres de l'associació de renovació pedagògica i el president de la FAPAC per intentar donar força als punts del projecte Includ-ed.




La comunitat educativa està buscant i necessita un canvi en el sistema. 
Aquesta investigació presenta solucions. 

 Cuando el jilguero no puede cantar.
Cuando el poeta es un peregrino,
cuando de nada nos sirve rezar.
"Caminante no hay camino,
se hace camino al andar..."

dimarts, 29 de maig del 2012

Això si que no

"Si ens retalleu ens abandoneu"

És molt difícil entendre la macro economia i entendre quan es parla de milions d'euros. De fet ja ho expliquen de manera que no ho puguem entendre.
Però no és difícil entendre una retallada del 56%. El manifest que es va llegir el 20 de maig explica perfectament com ens volen deixar

Ells diuen "això si que no" i jo també vull dir "això si que no".

diumenge, 27 de maig del 2012

Xerrada de l'Escola inclusiva

El dijous 24 de maig vam anar a la xerrada "escola inclusiva" que es feia al Castell Ciuró de Molins de rei.
Ramon Coma ens va explicar una visió de com i de cap a on pot anar l'escola inclusiva.
Va ser molt interessant i com cada xerrada amb de la que participem vam emportar-nos moltes coses


"És important el que ets, no el que no ets. Reconeix el que tens"
"El projecte educatiu és  el que importa, no es només el mestre".
"La individualització es el acte mes important de l'educació."
"La tecnologia, els recursos  han de servir per a tots els alumnes de l'aula"
"El més preocupant de les retallades és que provoca una tendència a separar-nos cada vegada més" 
"La relació amb nens amb discapacitat beneficia a tothom. Compartir fa créixer a tots els alumnes.
I sobretot fa que hi hagi un coneixement i una empatia entre tots." 
"si posem l'accent en la discapacitat ens equivoquem. L'accent l'hem de posar en que tenim un nen"
"L'actitud reforça mes el model que no pas mil paraules. L'exemple dels pares és molt  més important que les reflexions que se li puguin fer."




Però com sempre ens van quedar dubtes per aclarir?
Com podem encaixar la individualitat amb un sistema on l'avaluació demana un patró molt concret?
Fa l'administració una aposta clara per la Inclusió?
Són les escoles tant inclusives com ens volen fer creure?
La inclusió és un procés i no té fi. Però estem en el camí correcte?
Amb l'actual currículum es despleguen totes les capacitats dels alumnes? 
Seguiran les vetlladores el curs 2012-13?



Després de la xerrada vam compartir una estona amb els companys de la comissió de l'escola inclusiva de la Sínia. Porten un temps treballant i sobretot tenen el positivisme. Fan petits passos,  fan coses, fan de la Sínia una escola més inclusiva. I ja ho sabem "si posem un gra de sorra canviarem..............."



diumenge, 20 de maig del 2012

Si ens retalleu ens abandoneu

On volen posar la inclusió? Llegiu, mireu i ploreu. Demà ens despartarem ben d'hora ben d'hora i tornarem a aixecar un món millor. Un món per a tothom.

dilluns, 14 de maig del 2012

Actuacions educatives d’èxit

He fet la meva inscripció en aquesta jornada. El model educatiu que fins ara es defensava, tot i no ser inclusiu, està a la corda fluixa. L'increment de la ratio amb un menor número de professors i menys suport a les aules elimina tota esperança de que el sistema educatiu donés resposta a totes i tots els alumnes de l'escola. Però potser aquesta situació ens ajudarà a buscar un sistema educatiu més just. Potser INCLUD-ED ens començarà a donar la resposta.

El projecte INCLUD-ED és el projecte integrat del VI Programa Marc de la Comissió Europea que presenta les solucions als problemes educatius de la Unió Europea. Els seus resultats es van presentar al Parlament Europeu a Brussel·les el darrer 6 de desembre. El projecte, coordinat pel CREA, ha durat 5 anys i han participat 15 universitats i 14 països europeus. Per fi tenim els resultats de l’INCLUD-E
 el programa

diumenge, 15 d’abril del 2012

"Habilitats socials en la persona amb síndrome de Down"


Dissabte 14 d'abril vàrem participar de les II Conferències de Família-21.

"Habilitats socials en la persona amb síndrome de Down" a càrrec dw D. Emilio Ruiz Rodríguez, Psicòleg de la Fundació Síndrome de Down de Cantabria.

I va dir "tots som discapacitats"


M'agradaria felicitar al grup de famílies 21 per l'organització de les conferències. L'espai, la rebuda, la puntualitat, els temes tractats, la participació i el conferenciant han estat tot un èxit. Repeteixo, moltes felicitats.
També m'agradaria comentar que va ser una llàstima que tots vosaltres no poguéssiu participar.
El JL del blog de Anna ens  va parlar de la participació de D. Emilio Ruíz com a una de les persones amb més coses  a compartir de les persones amb la síndrome de Down.  I  així va ser. Una jornada plena de frases i pensaments, plena d'emocions i de didàctica. I per sobre de tot  un dia de transformació.
Quan va començar la Conferència va explicar-nos que quan acabés el dia ens hauríem transformat. Ho va aconseguir. A mi em va canviar, em van tornar a obrir els ulls.
Ara toca transformar l'escola, transformar la societat.

"Eduquem amb el que diem
eduquem amb el que fem
Però, fonamentalment
eduquem amb el que som"




                  


Quan anem processant tota la informació intentarem compartir-la amb vosaltres.