Una jornada que et transforma.
M'agradaria compartir totes les vivències i sensacions que vaig tenir. És molt difícil però explicaré el que jo vaig recollir de les tres parts de la jornada
1. Resultats del projecte INCLUD-ED
La Dra. Teresa Sordé va explicar en que consisteix aquest projecte.Recerca de les actuacions educatives d'èxit i aportar evidencies científiques que aquestes actuacions funcionen. Quan parlen d'actuacions d'èxit INCLUD-ED fa referencia a actuacions d'equitat i de eficiència.
Amb l'observació durant 6 anys en diferents centres amb entorns desafavorits el programa estableix quatre punts de coincidència que fomenten d'inclusió, i l'èxit escolar.
1. ORGANITZACIÓ D'AULA
MIXTURE: 1 mestre per 25 alumnes
STREMING: 2 mestres però per treure els alumnes amb dificultats de l'aula
INCLUSIVA: 2 mestres per aula, desdoblaments, grups interactius.......
2. LECTURA DIALOGICA.
3. EXTENSIÓ DEL TEMPS D'APRENENTATGE. Club de deures,grups de lectura, biblioteca escolar,
4. PARTICIPACIÓ FAMILIAR
- informativa
- consultiva
- Decisiva
- Avaluativa
- Educativa
El programa INCLUD-ED el va traduir al castellà el Ministerio de Educación. El pots consultar aquí.
2. Actuacions d'èxit
Dos alumnes de l'escola del Rocío de Sant vicenç dels Horts ens van explicar com fan grups interactius. Va ser un dels moments més intensos de la jornada,tot l'auditori vam gaudir de la locució i oratòria d'aquests dos alumnes. La Belinda Siles (Directora del centre) va completar les explicacions.
Una mare d'un centre, la Maria, va explicar la formació per familiars.
L'Oscar va desbordar energia i entusiasme explicant el seu procés a la Verneda com a alumne per preparar la prova de majors de 25 anys per la Universitat i com el sistema d'aprenentatge de la Verneda va ajudar-lo a superar els obstacles que li havia posat l'escola ordinària.
3. Caminant cap el futur.
Aportacions de membres de l'associació de renovació pedagògica i el president de la FAPAC per intentar donar força als punts del projecte Includ-ed.La comunitat educativa està buscant i necessita un canvi en el sistema.
Aquesta investigació presenta solucions.
Cuando el jilguero no puede cantar.
Cuando el poeta es un peregrino,
cuando de nada nos sirve rezar.
"Caminante no hay camino,
se hace camino al andar..."
Cuando el poeta es un peregrino,
cuando de nada nos sirve rezar.
"Caminante no hay camino,
se hace camino al andar..."