Fa unes setmanes durant una reunió de la
plataforma per una escola inclusiva una noia va comentar que amb les reunions
que feien amb les comissions i amb les famílies tenien molts problemes per
definir què era una escola inclusiva.
I vaig pensar per poder-la ajudar i també per
respondre’m a mi mateix com era la millor manera de definir o d’explicar l’escola
inclusiva.
L’escola inclusiva és un terme líquid, que va variant
i que pren la forma en relació al context. L’escola inclusiva és un terme de
difícil definició per la seva constant i infinita capacitat de caminar
endavant.
Però avui tinc una bona manera per explicar
què és l’escola inclusiva tal i com ho feia el Mestre Pere Pujolàs.
“la inclusió no és tractar a tots els alumnes
igual, és tractar-los a tots igual de bé”
Avui ha mort un Mestre i mereix tots els reconeixements que li puguem
fer.
Jo agafaré el llibre Aprendre junts, alumnes diferents i el tornaré a llegir. I em tornaré a meravellar de com explica i
defineix l’escola inclusiva, de com presenta
el treball cooperatiu i de com el defensa com a una metodologia inclusiva .
El Mestre Pere Pujolàs que avui ha mort ens deixa moltes coses per aprendre i moltes
coses per fer encara.