L'escola inclusiva es mou és una plataforma de comunicació per compartir i conèixer pràctiques que ajudin a crear una escola inclusiva. La majoria d'informació del nostre bloc fa referència a la inclusió de persones amb discapacitat.
dijous, 8 de març del 2012
PARAULES GRANS
PARAULES BUIDES DE SENTIT
EL CAPÍTOL DE LA SÈRIE DE MESTRES HAN PARLAT DE " L'ESCOLA PER A TOTS".
El programa em va agradar i crec que ens dona una oportunitat per treure el tema de l'escola inclusiva.
Amb aquest programa surten moltes opinions i moltes maneres de veure l'escola per a tots.
Una primera lectura ens presenta dos models d'intervenció per l'escola. L'escola inclusiva i l'escola integradora.
Podem iniciar un debat obert de com volem la nostra escola. Si seguim mantenint aquests dos models. Però ho hauríem de fer d'una forma més transparent.
Model 1: Escola INCLUSIVA.
Aquest model l'identifiquem en les intervencions del Doctor Pere Pujolàs i la presentació de l'escola Margalló de Vilanova i la Geltrú.
Un model amb una única escola. Així desapareix l'escola d'educació especial, ja que els professionals que intervenen en aquesta escola aporten la seva experiència a l'escola ordinària. Això és L'ESCOLA INCLUSIVA on no es discrimina a NINGÚ i es dota de recursos materials i humans a una única escola per atendre a tothom igual de bé.
Model 2: Escola INCLUSIVA també dita INTEGRADORA.
Aquest model l'identifiquem en les intervencions d'alguns mestres en actiu i mestres jubilades. És el model que seguim la majoria d'escoles de Catalunya. On intentem donar resposta a les necessitats d'alguns alumnes amb molta voluntat, recursos limitats i amb una temporalitat marcada pel fet de que l'alumne s'adapti al ritme de l'escola.
Ara podem començar a discutir quin model volem, però s'ha de ser molt clar. L'actual model no és INCLUSIU ja que segrega alumnat. No és inclusiu ja que fa que sigui l'alumnat qui s'adapti a l'escola i no l'escola a l'alumnat. No és inclusiu ja que no tracta a tothom igual de bé.
Deixem la hipocresia al marge d'aquest debat pedagògic. Parlem amb propietat. Prou de parlar de l'escola INCLUSIVA quan no ho és. Prou de posar al NOFC paraules buides de sentit. PROU. Deixem de ser hipòcrites en l'educació. És massa important com per tractar-la d'aquesta manera.
Parlem i decidim quin model volem. Però no ens deixem enganyar més. Deixem de ser hipòcrites.
Omplim les paraules com ho fa l'Alba. Que tinguin sentit, que estiguin plenes.