diumenge, 17 de febrer del 2013

III Conferències Família 21

Aquest any hem tornat a participar de les conferències que organitza Família 21.

Volem felicitar aquest col·lectiu de famílies per l'acte on hem pogut assistir. S'ha tornat a repetir una bona organització, temàtica interessant, bons conferenciants, un espai adequat i una puntualitat acceptable.
Però, per sobre d'aquests aspectes logístics, valorem molt positivament la capacitat d'aquest col·lectiu d'oferir un espai vàlid tant per famílies com per professionals.

El grup de persones que va poder presenciar la part de la conferència de divendres ens han explicat la claredat i emotivitat del doctor Jesús Flórez.

Dissabte  la lectura i la escriptura van ser les protagonistes de la conferència.
Es va presentar un material que ja havíem portat en aquest bloc.
Ho va fer una de les autores d'aquest llibre i una de les persones que treballa amb aquest material. Mercedes del Cerro, Asun Lezcano.


Molts flaixos per poder recollir tot el material que presentaven 
El Doctor Flórez va tornar a participar i ens va parlar de la seva experiència com a pare d'una filla amb Síndrome de Down i de la importància de formar-nos com a pares. En aquest sentit va recomanar una de les publicacions de referència a nivell mundial de la Síndrome de Down i on el material és gratuït i no es basa amb "ocurrències". Down21

La tarda del dissabte es va utilitzar per explicar   com preparar i modificar el material de Sindrome de Down: lectura y escritura. I després José María Martínez ens va explicar el seu dia a dia  amb  el suport de la seva família i del que rep de la fundació AURA. Sinceritat i sentit comú d'una persona que no es va cansar de repetir-nos que hem de mirar la persona i no la discapacitat. Una nova lliçó i aquesta ha sigut molt, molt gran.


dijous, 7 de febrer del 2013

Família 21

El curs passat vam fer les II jornades de família 21 i van ser molt interessants.
Aquest any porten  Doctor Jesús Flórez Beledo, un dels doctors de referència de les nenes i nens amb SD.
També parlaran de la lectura i l'escriptura podeu veure tota la informació aquí
TENIU TEMPS FINS EL DIA 10 DE FEBRER PER FER L'INSCRIPCIÓ

dilluns, 21 de gener del 2013

SUPER ANTONIO

Acabo de veure penjat aquest vídeo al Facebook de la Loli. I no he pogut deixar de penjar-lo aquí.
Espero que us agradi. Espero que ens canviï.

dissabte, 19 de gener del 2013

PLOU

Sóc igualadí però visc a Sant Vicenç dels Horts. I cada dia coneixes coses noves d'aquest poble.
Aquest cap de setmana tenim la festa major, i en la part d'entitats hem vist una parada del grup del Sahara.
Ells treballen per aconseguir una certa normalitat amb nens amb discapacitat en un món on hi ha moltes mancances en tot. Moltes felicitats per la feina que feu.


Podeu trobar més informació a Sant Vicenç dels Horts amb els Sahara.

dimarts, 15 de gener del 2013

TE VERD

La Mati, una mestre que ha treballat amb l'Alba ens ha fet arribar això.





Benvolguts/des,

Després de molts mesos de treball, ens plau fer-vos arribar el vídeo divulgatiu que hem elaborat amb la finalitat d’aconseguir fons per continuar finançant la recerca que duem a terme per a la millora cognitiva de les persones amb la Síndrome de Down i altres malalties genètiques que causen discapacitat intel·lectual.

Demanem que ens ajudeu a difondre’l d’entre tots els canals de què disposem actualment: mails, facebook, twitter, whatsapp....etc. enviant al vostre entorn el següent enllaç web per tal que arribi al màxim de gent possible i així puguem ajudar a la incentivació de fons altruistes i donacions particulars a la recerca, enviant un SMS amb la paraula DOWN al 27565 (disponible per Movistar, Orange i Vodafone). Aquest és l’enllaç de la web on es pot veure el vídeo:

Des d’ara, per la nostra banda iniciem un seguit d’accions per tal de fer visible el projecte en les xarxes socials, associacions i premsa, entre d’altres.

Us volem agrair a tots la vostra participació a l’estudi i fer una menció a Marta, Jordi i Eugenia (i famílies) per la seva col·laboració durant el procés de gravació del vídeo. 

dijous, 29 de novembre del 2012

"ELS PEIXOS no es mullen"


Fa dies que no posava res al bloc. 
Es fa difícil parlar d'inclusió en aquests moments. 
Cada dia tinc més sensació de que volen una educació per a uns poquets i els altres ja s'ho faran. Però no s'ha de perdre mai l'esperança (ni els amics que et fan moure)  i  dimarts  me'n vam regalar una mica d'esperança.


"ELS PEIXOS no es mullen", EL PRIMER CURT D'ANIMACIÓ CREAT PER NENS AMB I SENSE DISCAPACITAT
  • És un projecte educatiu l'objectiu de millorar la integració dels alumnes amb Síndrome de Down a l'entorn escolar
  • Manel Fuentes, Carme Barceló i Pedro García Aguado van presentar el curt al costat dels nens que han fet realitat aquest curt únic
  • A l'estrena van assistir nombrosos vips entre els quals va destacar la dissenyadora Rosa Clarà
Barcelona, ​​28 de novembre de 2012. - Ahir es va presentar a Barcelona "Els Peixos no es mullen", el primer curt d'animació creat per nens amb i sense discapacitat. El projecte té com a objectiu arribar als col · legis de tot Espanya com a eina per sensibilitzar alumnes i professors i ajudar a millorar la inclusió dels nens amb síndrome de Down a l'entorn escolar.
El projecte és el resultat de més de dos anys de treball conjunt de 12 nens, 6 d'ells amb síndrome de Down, que han participat en tot moment en el procés creatiu del curt convertint-se en guionistes, il · lustradors i creadors de la música.
"Els Peixos no es mullen" és una iniciativa del Món a l'inrevés per a la Fundació Invest for Children, que ha comptat amb l'assessorament de Down Espanya i la participació de la Fundació Alain Afflelou com a principal finançador de la producció. Així com la col · laboració del Museu d'Art Contemporani de Barcelona que ha cedit l'ús de les seves instal.lacions per poder presentar aquest projecte.
En el projecte han participat molt activament els periodistes Manel Fuentes i Carme Barceló, que després de diverses sessions amb els nens, han redactat un conte que dóna origen al curt d'animació. També s'han fet partícips del projecte la model Martina Klein i el coach televisiu Pedro García Aguado. Els quatre han doblat les veus dels principals personatges del curt d'animació i han prestat la seva imatge al projecte de manera desinteressada.
Carme, Manel i Pere van presentar l'acte al costat dels nens al qual van assistir l'acte van assistir diverses personalitats de la vida social i cultural de Barcelona com la dissenyadora Rosa Clarà, entre d'altres.
El curt d'animació està acompanyat d'un documental que recull tot el procés de treball dels nens. Ambdós documents es lliuraran als col · legis en un pack de treball, amb un programa educatiu elaborat per Down Espanya, que els permetrà treballar amb els alumnes conceptes com la igualtat, la no discriminació i el respecte per la diversitat humana.
EL MÓN ESTÀ DESORDENAT
La inspiració creativa d'aquests dotze nens porta als sis protagonistes del curt a la Xina, després de sobreviure a un cicló que ha desordenat el món.
S'han separat famílies i amics, els països han canviat de lloc i comencen a aparèixer tot tipus de coses desordenades. Però creadors i protagonistes tens una idea clara: ajudar a ordenar el món.
Els protagonistes mostren com les seves diferències no els han superat, sinó que els uneixen cada dia més. D'aquesta manera, el curt incita a nens i adults a reflexionar sobre conceptes com la solidaritat, el treball en equip i la integració de persones amb discapacitat.
PARTNERS
El món a l'inrevés és una iniciativa dels empleats del grup Havas Media que, fora d'horari laboral i de manera altruista, dediquen el seu temps i experiència en el sector de la comunicació per ajudar a ONG, fundacions i associacions.
Visita'ns: www.mundoalreves.es
La Fundació Invest for Children és una fundació internacional sense ànim de lucre, del Grup Invest Industrial, que treballa per aconseguir una vida millor per a les persones amb discapacitat intel · lectual.
Down Espanya agrupa a 83 institucions de síndrome de Down de tot Espanya, sent l'organització de referència de la Síndrome de Down al nostre país.
La Fundació Alain Afflelou emprèn les activitats de RSC de les òptiques Alain Afflelou. Desenvolupa accions de caràcter social com la campanya de prevenció del fracàs escolar i altres activitats relacionades amb la visió o la conducció.





diumenge, 14 d’octubre del 2012

La diferència



 No m'ho crec. No em puc creure que no sàpiguen que treien mestres de les escoles els alumnes estan pitjor atesos. No em puc creure que no sàpiguen que un augment de ràtio fa que els alumnes estiguin pitjor atesos. No em puc creure que no sàpiguen que quan un substitut arriba passats deu dies a l'escola els alumnes estan pitjor atesos. NO m'ho crec que no ho sàpiguen. No em crec que no sàpiguen que a qui  més afecte aquesta situació són els qui menys recursos tenen per adaptar-se. No m'ho crec. No m'ho crec que no sàpiguen que estan homogeneïtzat els procés d'aprenentatge. No m'ho crec que no sàpiguen que estan deixant fora de l'escola ordinària molts nens. No m'ho crec. QUINA ÉS LA DIFERÈNCIA ENTRE SEGREGACIÓ I INCLUSIÓ? Per  a ells tot és el mateix.

dimecres, 26 de setembre del 2012

Sumant capacitats

M'agradaria que l'Alba aprengui a llegir amb aquesta lletra. Moltes gràcies Anna

dissabte, 22 de setembre del 2012

MUSICA PER LA INCLUSIÓ


Aquest dilluns 24    tots junts per la inclusió social de les persones amb discapacitat!
 PRESENTAREM  EL PROJECTE "MUSICA PER LA INCLUSIÓ"
CONCERT DE LA BANDA DE MUSICA "POOL"  AMB LA COL.LABORACIÓ DE LA CORAL DE L'ESCOLA D'EDUCACIÓ ESPECIAL MARE DE DÉU DE MONTSERRAT DEL GUINARDÓ
PL CATALUNYA  11:50 AM
  

divendres, 17 d’agost del 2012

L'EDUCACIÓ PROHIBIDA

 Si teniu por de descobrir que el nostre sistema educatiu ha de canviar millor que no mireu aquesta pel·lícula. 


Aquest projecte el trobareu a la seva WEB
Sinopsi: 
L'escola ha complert ja més de 200 anys d'existència i és encara considerada la principal forma d'accés a l'educació. Avui dia, l'escola i l'educació són conceptes àmpliament discutits en fòrums acadèmics, polítiques públiques, institucions educatives, mitjans de comunicació i espais de la societat civil.Desde seu origen, la institució escolar ha estat caracteritzada per estructures i pràctiques que avui es consideren majorment obsoletes i anacròniques. Diem que no acompanyen les necessitats del Segle XXI. El seu principal falencia es troba en un disseny que no considera la naturalesa de l'aprenentatge, la llibertat d'elecció o la importància que tenen l'amor i els vincles humans en el desenvolupament individual i col · lectiu. 

A partir d'aquestes reflexions crítiques han sorgit, al llarg dels anys, propostes i pràctiques que van pensar i pensen l'educació d'una manera diferent. "L'Educació Prohibida" és una pel · lícula documental que proposa recuperar moltes d'elles, explorar les seves idees i visibilitzar les experiències que s'han atrevit a canviar les estructures del model educatiu de l'escola tradicional. 

Més de 90 entrevistes a educadors, acadèmics, professionals, autors, mares i pares, un recorregut per 8 països d'Iberoamèrica passant per 45 experiències educatives no convencionals, més de 25.000 seguidors a les xarxes socials abans de la seva estrena i un total de 704 coproductors que van participar en el seu finançament col · lectiva, van convertir "L'Educació Prohibida" en un fenomen únic. Un projecte totalment independent d'una magnitud inèdita, que dóna compte de la necessitat latent del creixement i sorgiment de noves formes d'educació.

He descobert aquest material gràcies Assemblea del Barri GòticMoltes gràcies per compartir.

dimarts, 14 d’agost del 2012

Llistes


Soc una d'aquelles persones que fan llistes per tot. Segur que en coneixeu moltes.
Quan vaig a comprar, quan comença el curs, davant de l'ordinador, a les vacances.......
Fer una llista m'assegura que faré totes les coses que tenia previstes i m'ajuden a mantenir un cert ordre.

De la reunió que les entitats van fer amb el Departament d'Ensenyament  el dia 25 de juliol també he fet una llista. Aquest és el document que ens van presentar com a resum les entitats.
Faré com faig sempre. quan una cosa estigui feta la ratllaré. I estaré molt content, una cosa que ja està. L'única diferència és que ara les coses no depenen de mi.Per això quan les facin encara estaré més content.
Deixaré la llista com un gadget i aixi tothom podrà veure com van fent les coses que han dit.


DEPARTAMENT  EXPOSA:

-          Obertura de noves USEE i nova organització.
-          Tutor del PI en dos mesos.
-          Manteniment dels suports dels alumnes amb NEE
-          Compartir les bones pràctiques educatives en el web del departament
-          Modificació de les instruccions d’inici de curs (Tutor aula ordinària).
-          Manteniment de les CEE sense pressupost.
-           Publicació de matrícules curs 2012-13.
-          Intensitat del suport per mitjà del dictamen i derivació al l’escola EE.
-          Millora del WEB del departament en l’apartat  atenció a la diversitat.


ACORDS:

-          MODIFICACIÓ DE LES INSTRUCCIONS D’INICI DE CURS RESPECTE A LES USEE
-          REGULARITZACIÓ DELS CEE PER  SER CENTRES DE REFERÈNCIA.
-          REUNIONS DE SEGUIMENT DE L’ESCOLA INCLUSIVA
-          REUNIONS AMB EL GRUP ESCOLA INCLUSIVA EN PERILL