L'escola inclusiva es mou és una plataforma de comunicació per compartir i conèixer pràctiques que ajudin a crear una escola inclusiva. La majoria d'informació del nostre bloc fa referència a la inclusió de persones amb discapacitat.
divendres, 23 d’agost del 2013
Ayudas para alumnos con necesidad específica de apoyo educativo (2013-2014)
Les ajudes no són un acte de caritat. Són drets que tenim reconeguts. Són els diners que es recullen de tots i que s'haurien de repartir entre tots.
Gràcies Núria per recordar-nos la informació.
dimecres, 19 de juny del 2013
La Fam no fa vacances
Tinc un amic, el David que va escriure en la seva cançó Gracias
"que la trobada entre ànimes semblants, succeeix".
El David comença un nou projecte. Tinc la sort de haver donat un cop de mà. (mall millor dit, ja que faig una mica de percussió) en aquesta cançó. Una lletra que ens vol avisar que la fam no és un problema d'altres països i d'altres societats, és un problema que tenim al costat de casa. Que la solució passa per canviar el model de societat i que el canvi l'hem nosaltres.
"que la trobada entre ànimes semblants, succeeix".
El David comença un nou projecte. Tinc la sort de haver donat un cop de mà. (mall millor dit, ja que faig una mica de percussió) en aquesta cançó. Una lletra que ens vol avisar que la fam no és un problema d'altres països i d'altres societats, és un problema que tenim al costat de casa. Que la solució passa per canviar el model de societat i que el canvi l'hem nosaltres.
.
diumenge, 26 de maig del 2013
II Trobada de Comunitats d’Aprenentatge de Catalunya
Benvolguts i benvolgudes,
El proper dissabte 1 de juny de 2013 es durà a terme la II Trobada de Comunitats d’Aprenentatge de Catalunya:http://odisseaeducacio.files. wordpress.com/2013/04/ programatrobada.pdf
Mestres i professorat d’arreu de Catalunya compartiran aquesta trobada conjuntament amb familiars, voluntariat, alumnes, professorat universitari, estudiants de la universitat, etc.
Des de l’Àmbit de Comunitats d’Aprenentatge de la FMRPC, coordinat per l’Associació de Professorat ODISSEA, us comuniquem que aquesta trobada està emmarcada dins d’una jornada de formació de 10 hores, la qual ha estat acceptada per ser acreditada com a formació pel Departament d’Ensenyament.
Així doncs, si ets docent no universitari (educació infantil, primària, secundària, cicles formatius i/o adults) i vols rebre l’acreditació de la formació has d’inscriure’t en la jornada de formació en aquest enllaç: http://goo.gl/ZO9kj
dissabte, 4 de maig del 2013
Associació aurea
L'espai ametller de Copons porta dos cursos organitzant un espai de trobada per famílies per aprendre del pensament Antroposofic amb que es basa la pedagogia de les escoles Waldorf. Un filosofia de vida que va proposar el filòsof, escriptor, pintor.....Rudolf Steiner.
No fa gaire es va parlar d'aquesta corrent pedagògica gràcies a Silicon Valley
L'interès per conèixer i treballar amb pedagogies inclusives em va portar a participar d'aquestes trobades.
Durant l'ultima trobada, el psicòleg i ponent J. Alemán ens va parlar de l'associació Aurea.
Aquest 18 de maig participarem amb l'Alba de les trobades i podrem explicar-vos més coses
La Teràpia Social d’orientació antroposòfica
Es una corrent terapèutica que considera que les trobades i les relacions humanes poden ser generadores de canvis anímics profunds en els individus i en les organitzacions. Teràpia Social perquè denomina l’atenció integral als adults amb necessitats especials mitjançant la trobada social; d’orientació antroposòfica perquè es basa en la imatge de l’ésser humà segons l’Antroposofia, fundada per Rudolf Steiner (un camí de
coneixement humà i espiritual) i els mètodes nascuts des d’aquesta orientació.
No fa gaire es va parlar d'aquesta corrent pedagògica gràcies a Silicon Valley
L'interès per conèixer i treballar amb pedagogies inclusives em va portar a participar d'aquestes trobades.
Durant l'ultima trobada, el psicòleg i ponent J. Alemán ens va parlar de l'associació Aurea.
Aquest 18 de maig participarem amb l'Alba de les trobades i podrem explicar-vos més coses
La Teràpia Social d’orientació antroposòfica
Es una corrent terapèutica que considera que les trobades i les relacions humanes poden ser generadores de canvis anímics profunds en els individus i en les organitzacions. Teràpia Social perquè denomina l’atenció integral als adults amb necessitats especials mitjançant la trobada social; d’orientació antroposòfica perquè es basa en la imatge de l’ésser humà segons l’Antroposofia, fundada per Rudolf Steiner (un camí de
coneixement humà i espiritual) i els mètodes nascuts des d’aquesta orientació.
18 maig; 15 juny; 13 juliol 2013
De 10 a 17 hs
Masia Can Fatjó dels Urons
divendres, 3 de maig del 2013
CONFERÈNCIA A CÀRREC DEL SR. BOB DOMAN
FUNDADOR I DIRECTOR NACD SÍNDROME DE DOWN: METODOLOGIA EFECTIVA PER DESENVOLUPAR LES HABILITATS COGNITIVES
tots tenim l'habilitat de fer-ho millor; només necessitem l'oportunitat de fer-ho millor”
Bob Doman
Data: Dilluns 6 de maig. De 18.00 a 19.45.00h.
Lloc: IDEC (Universitat Pompeu Fabra), c/ Balmes, 132. Barcelona.
Destinat a: Pares, mestres, científics i professionals que treballin, investiguin o convisquin amb persones amb la síndrome de Down o altres dificultats d’ aprenentatje.
Cost: GRATUÏT.
més informació
dimarts, 30 d’abril del 2013
Cromosoma cinc
"No tot el que es viu és fàcil"
Una fada, he conegut una fada. La Maria Dolores Benito a la UB m'explicava que en veia al metro, o pel carrer. Jo l'he vist a Cromosoma 5.
Mireu-la és espectacular i si no veieu cap fada no us preocupeu potser són coses meves........
Una fada, he conegut una fada. La Maria Dolores Benito a la UB m'explicava que en veia al metro, o pel carrer. Jo l'he vist a Cromosoma 5.
Mireu-la és espectacular i si no veieu cap fada no us preocupeu potser són coses meves........
dimecres, 10 d’abril del 2013
XARXA CLAU
Dissabte es va presentar XARXA CLAU.
Les famílies som clau en l'èxit educatiu dels nostres fills i filles
La participació de les famílies és CLAU per arribar a l'èxit educatiu de tothom. El Projecte CLAU pretén que les AMPA de Catalunya liderin totes aquelles actuacions, demostrades científicament, que influeixen per assolir l'èxit educatiu dels alumnes.
En algunes de les xerrades de ODISEA presentant INCLUD-ED on havíem assistit com escola inclusiva es mou,ja havíem vist l'Alex Castillo i altres representants de la Fapac. Escoltant i prenent nota d'aquestes actuacions d'èxit.
Aquesta Federació de familiars d'alumnes (esperem que actualitzin el nom aviat) ja tenen les propostes presentades i ho fan amb XARXA CLAU.
Alguns sectors de la comunitat educativa veiem en aquest projecte INCLUD-ED la solució a una part dels mals del sistema educatiu. Un canvi en la manera de plantejar l'educació.
Ara mateix però la gent que creu en aquest projecte és una minoria.Toca esperar quina serà la resposta en els centres, a l'administració, a les AFAs.
Les retallades són un mal intolerable del neoliberalisme que hem creat( o que ens han fet empassar), però l'educació no pot esperar. Necessitem canviar estructures que no funcionen quan ja sabem que no funcionen. "Ocurrències" ja se n'han fet masses. Potser ens toca escollir actuacions que està comprovat que funcionen.
No ho sé, potser m'equivoco i tot ha de seguir igual. Però aviseu-me que deixaré de lluitar.
diumenge, 7 d’abril del 2013
“ Per la igualtat dels drets i deures de totes les Famílies”.
Els dissabtes són un bon dia per aprendre coses i aquest dissabte 6 d'abril vaig aprofitar per anar a aprendre coses de DINCAT
La presentació de les Trobades de Famílies “ Per la igualtat dels drets i deures de totes les Famílies”. Document elaborat per el Dr. Antoni Vilà.
Un document molt interessant que recull necessitats i obligacions que tenen les nenes i nens amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies.
Evidentment que les coses que es demanen en aquest document són les coses que demana qualsevol família pel seu fill, però a les famílies amb fills amb DI són coses molt difícils d'assolir tal i com van explicar a la xerrada i la cosa va a pitjor. Les retallades afecten sempre als sectors més dèbils.
Però també vaig treure coses positives de la xerrada. Escoltar a gent que porta molts anys lluitant pels drets dels seus fills sempre t'ajuda a agafar forces i a veure que amb esforç i voluntat les coses poden millorar.
Una de les discussions que va sortir va ser el procés d'incapacitació, també va sortir la de l'habitatge....
Quantes coses que encara no estan resoltes i que suposen un neguit per a qualsevol família.
dimarts, 2 d’abril del 2013
DRETS DELS INFANTS
A l'escola Campderrós de Vallirana hem treballat els Drets dels infants.
Cada nivell a treballat amb un dret i a quart els a tocat:
DRET A UNA EDUCACIÓ I ATENCIÓ ESPECIAL PER INFANTS FÍSICAMENT O MENTALMENT DISMINUÏTS.
Ho han fet amb el material que ja us vàrem presentar en aquest bloc
Via Augusta 200, 1º
Cada nivell a treballat amb un dret i a quart els a tocat:
DRET A UNA EDUCACIÓ I ATENCIÓ ESPECIAL PER INFANTS FÍSICAMENT O MENTALMENT DISMINUÏTS.
Ho han fet amb el material que ja us vàrem presentar en aquest bloc
Aquest material és GRATUÏT s’ha de demanar a:
Maria Vicente mvicente@investforchildren.org
Invest for children
Via Augusta 200, 1º
08021 Barcelona
Tel.: +34 93 240 5752
www.investforchildren.org
dissabte, 30 de març del 2013
dimarts, 26 de març del 2013
La TSI Cuida’m
El CatSalut iniciarà el desembre de 2012 a alguns centres de la província de Barcelona la prova pilot de la TSI Cuida’m. Aquesta targeta sanitària individual permetrà identificar aquelles persones que, pel seu estat de salut o per les seves característiques específiques, necessiten una atenció diferenciada en la seva relació amb els professionals i els serveis sanitaris.
diumenge, 10 de març del 2013
Un pas endavant
Dissabte 9 de març la comunitat educativa vinculada a l'escola el Rocio de Sant Vicenç dels Horts va decidir per unanimitat seguir en el procés per constituir-se com a Comunitat d' Aprenentatge.
Va ser un dia ple d'emocions, de reflexió i de responsabilitat.
Un grup de VOLUNTÀRIES I VOLUNTARIS van fer gaudir als més petits de jocs
La resta de la comunitat educativa escoltava els pros i els contres de seguir en un procés com aquest.
Per poder donar el màxim d'informació hi havia representats del Departament, Ajuntament, Crea, Odissea, professorat, famílies i de l'equip directiu de l'escola.
Promou l'equitat del sistema.
Milloren els resultats acadèmics.
Tenen un afecte positiu cap a tota la comunitat.
És un sistema que no reprodueix el sistema actual.
És un sistema que transforma i fa persones crítiques.
Que l'Ajuntament de Sant Vicenç del Horts busca la equitat i l'èxit escolar apostant per les comunitats d'Aprenentatge.
Moltes felicitats a totes i a tots i a seguir treballant.
Va ser un dia ple d'emocions, de reflexió i de responsabilitat.
Un grup de VOLUNTÀRIES I VOLUNTARIS van fer gaudir als més petits de jocs
La resta de la comunitat educativa escoltava els pros i els contres de seguir en un procés com aquest.
Per poder donar el màxim d'informació hi havia representats del Departament, Ajuntament, Crea, Odissea, professorat, famílies i de l'equip directiu de l'escola.
Per què és important que s'hagi dit que sí a constituir-se com a comunitat?????
Les Comunitats d'Aprenentatge es treballa LA INCLUSIÓ.Promou l'equitat del sistema.
Milloren els resultats acadèmics.
Tenen un afecte positiu cap a tota la comunitat.
És un sistema que no reprodueix el sistema actual.
És un sistema que transforma i fa persones crítiques.
Que significa a nivell institucional aquest procés?????
Que el Departament aposta obertament per les comunitats d'aprenentage i que dóna suport a la creació de l'escola de Mare de Déu del Rocío com a comunitat.Que l'Ajuntament de Sant Vicenç del Horts busca la equitat i l'èxit escolar apostant per les comunitats d'Aprenentatge.
Moltes felicitats a totes i a tots i a seguir treballant.
diumenge, 17 de febrer del 2013
III Conferències Família 21
Aquest any hem tornat a participar de les conferències que organitza Família 21.
Volem felicitar aquest col·lectiu de famílies per l'acte on hem pogut assistir. S'ha tornat a repetir una bona organització, temàtica interessant, bons conferenciants, un espai adequat i una puntualitat acceptable.
Però, per sobre d'aquests aspectes logístics, valorem molt positivament la capacitat d'aquest col·lectiu d'oferir un espai vàlid tant per famílies com per professionals.
El grup de persones que va poder presenciar la part de la conferència de divendres ens han explicat la claredat i emotivitat del doctor Jesús Flórez.
Dissabte la lectura i la escriptura van ser les protagonistes de la conferència.
Es va presentar un material que ja havíem portat en aquest bloc.
Ho va fer una de les autores d'aquest llibre i una de les persones que treballa amb aquest material. Mercedes del Cerro, Asun Lezcano.
La tarda del dissabte es va utilitzar per explicar com preparar i modificar el material de Sindrome de Down: lectura y escritura. I després José María Martínez ens va explicar el seu dia a dia amb el suport de la seva família i del que rep de la fundació AURA. Sinceritat i sentit comú d'una persona que no es va cansar de repetir-nos que hem de mirar la persona i no la discapacitat. Una nova lliçó i aquesta ha sigut molt, molt gran.
Volem felicitar aquest col·lectiu de famílies per l'acte on hem pogut assistir. S'ha tornat a repetir una bona organització, temàtica interessant, bons conferenciants, un espai adequat i una puntualitat acceptable.
Però, per sobre d'aquests aspectes logístics, valorem molt positivament la capacitat d'aquest col·lectiu d'oferir un espai vàlid tant per famílies com per professionals.
El grup de persones que va poder presenciar la part de la conferència de divendres ens han explicat la claredat i emotivitat del doctor Jesús Flórez.
Dissabte la lectura i la escriptura van ser les protagonistes de la conferència.
Es va presentar un material que ja havíem portat en aquest bloc.
Ho va fer una de les autores d'aquest llibre i una de les persones que treballa amb aquest material. Mercedes del Cerro, Asun Lezcano.
Molts flaixos per poder recollir tot el material que presentaven
El Doctor Flórez va tornar a participar i ens va parlar de la seva experiència com a pare d'una filla amb Síndrome de Down i de la importància de formar-nos com a pares. En aquest sentit va recomanar una de les publicacions de referència a nivell mundial de la Síndrome de Down i on el material és gratuït i no es basa amb "ocurrències". Down21La tarda del dissabte es va utilitzar per explicar com preparar i modificar el material de Sindrome de Down: lectura y escritura. I després José María Martínez ens va explicar el seu dia a dia amb el suport de la seva família i del que rep de la fundació AURA. Sinceritat i sentit comú d'una persona que no es va cansar de repetir-nos que hem de mirar la persona i no la discapacitat. Una nova lliçó i aquesta ha sigut molt, molt gran.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)