dissabte, 25 de novembre de 2017

Escoles sensorialment intel·ligents

"Ara penso en el caos sensorial que em van fer arribar  en una de les activitats de la formació i crec que sensorialment  tampoc donem resposta a molts dels alumnes a l'escola"


Imagineu una sala amb 400 persones que fins aquell moment estaven escoltant conferenciants seriosos i llavors dues noies molt nervioses, que s'apartaven del micro de la boca i no les sentia, amb música i soroll  de fons, una olor a ambientador horrorosa, unes diapositives llampants sense cap sentit, on et feien moure de lloc per intentar compensar el lloc on estaves. El caos absolut per intentar estar atens a una exposició sobre la intel·ligència sensorial.
Va ser amb aquesta situació on vam poder adonar-nos que una persona per molt interès que posi, no pot ser receptiu a un aprenentatge quan rep estímuls massa forts per ser aïllats.
De fet van demostrar la teoria d'Anna Jean Ayres  que diu que

" La integració sensorial es la capacitat del nen de sentir, de comprendre i d'organitzar las informacions sensorials rebudes del seu cos i del seu entorn".

Podeu llegir aquest article per ampliar la informació.




Entendre que quan un alumne no pot concentrar-se pel soroll, o que li molesten tants referents a l'aula, o que necessita moure les cames. I que  no ho fa per portar la contrària. Potser ho fa com a mecanisme per organitzar estímuls i que amb molt poques adaptacions el podem ajudar.
Una escola sensorialment intel·ligent és una escola que s'adapta a les necessitats dels alumnes. I per ajudar a treballar en aquest camp tenim els TERAPEUTES OCUPACIONALS que resoldran la majoria de problemàtiques amb adaptacions concretes.
 I ens ajudaran:

que no podem tractar a tots alumnes igual, que els hem de tractar a tots igual de bé.