divendres, 27 de novembre del 2015

Pensamientos de Nil

Avui amb la Montse hem vist Pensamientos de Nil.
Estic cansat i les paraules que escric no m'agraden. Potser no ser afegir res més al que ens diu el NIL


Només sé que les coses sempre arriben per alguna cosa. Que quan vas a un lloc és per alguna cosa. Que quan coneixes algú és per alguna cosa.



Del  Dani Andreu ja us en vaig parlar presentant el seu projecte  GEOPIC. (una app destinada a millorar la comunicació).






dimarts, 17 de novembre del 2015

dimarts, 10 de novembre del 2015

EDUCAR PER SER

Aquest agost vaig agafar de la biblioteca personal de la meva germana un llibre de la Rebeca Wild. Educar per ser de Herder 1996.


Tot i que recomano comprar el llibre, podeu fer la lectura d'aquest llibre i d'altres amb Caminem plegats



Vaig per la pàgina 66. No és que no dediqui temps en aquest llibre. Tot el contrari. Torno a llegir una vegada i un altre les propostes que s'hi plantegen. És un exercici de conscienciació. Per impregnar-me d'aquesta manera de mirar l'educació. Per poder desmuntar els esquemes que tant arrelats tinc al cap.

Com a mestre he llegit sobre educació activa i d'educació respectuosa però és ara que sóc capaç de donar-hi sentit. És ara que tinc els ulls oberts a poder entendre moltes de les coses que pedagogs com Rebeca Wild ens han ofert.

Dissortadament aquest 1 de novembre la Rebeca Wild va morir.
La seguirem homenejant amb una lectura crítica i respectuosa dels seus pensaments.

http://www.fundacionclaudionaranjo.com/blog/fallece-rebeca-wild-creadora-junto-su-marido-pedagogia-wild.html

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj56l7j-PNcic17aQC0DEOtYtcn1ryIj4P83nHlwV9xpccF-ZR0FJf746iuFLX6XDEUabT_vFxn3lpWoceWFP6cazxrBpKJIiZZdtVZ_-EXAm1Tq2NOvY1lrKCF-GMvcF5gg6W9tmqxGbg/s1600/rebecawild.jpg

https://vimeo.com/4211517

dissabte, 7 de novembre del 2015

L'extraterrestre

L'altre dia a una aula de sisè vaig passar el vídeo  UNICEF Chile utilitza per treballar el bouling a l'escola.
Vam parlar de judicis, de capacitats, de tolerància, de valor, de diferència, de empatia, d'emocions, de respecte de tantes coses....
Que no crec que sigui una eina que puguem deixar perdre.

dimecres, 28 d’octubre del 2015

"seguim esperant una escola per tots"

Les referències pedagògiques que es repeteixen en aquesta conversa podrien ser una bona manera de reflexionar en un claustre. Haurem d'obrir la porta de la creativitat dels mestres.

"seguim esperant una escola per a tots"
"l'escola no escolta"
"la paraula infància significa que no parla"
"el joc és dels nens"
"separar per edat no té sentit"
"podem treballar sobre tot el que tenen, l'educació es centre amb la única cosa que ens falta"



Los ‘sí’ de la Educación, por Francesco Tonucci

Hay vida en martes. La nueva educación






diumenge, 25 d’octubre del 2015

Treballant a l'escola inclusiva

Després de sis anys al Campderrós amb moltes coses apresses vaig decidir que era un bon moment per fer un canvi.

El meu estatus d'interí no em permetia tria un centre. Senzillament vaig deixar que el vent em portés allà on havia d'anar. (aquest deixar-me anar no va ser fàcil i  no ho hagués fet sense l'empenta que tinc a casa).

El 31 d'agost ( no recordava l'angoixa de no saber on aniràs que ens regala l'administració)  vaig conèixer el meu destí. El Puigventós de Olesa.

La culpa és del vent,
amiga de ningú,

ningú és perfecte com ho ets tu.

Aquesta escola treballa per racons i per plans de treball. Té una vocació clarament inclusiva,  de respecte pel ritme de les nenes i nens i amb la voluntat de donar una resposta global als alumnes.
He tingut sort i sóc feliç del meu destí.


Podria odiar aquest món, 
però tinc altres coses per fer.
No m’agradaria pensar 
que no hi vaig fer res.

Però no tot són flors i violes. Ahir vaig caure, va ser  quan la Berta es va donar un cop al cap, plorava i plorava. Vaig pensar que les coses no serien fàcils. 
No és el nyanyu d'ella,  és la meva impotència el que m'ha fet plorar a mi. Encara hem d'aprendre a jugar junts al pati.

Porto l’estiu a dins,
per si t’agafa fred,

busco el somriure etern en els teus ulls.



No puc enganyar-vos, tinc moments de crisi, de dubte i de pensar que no estic preparat per tantes responsabilitats.


No et facis tant el fort,
“aviam” si acabaràs perdent les forces.

Si entens la por, la sort, l’amor,

truca’m que ho arreglarem tot,
truca’m que arreglarem el món.

Però sóc feliç, tinc un repte molt gran. Treballo en una escola inclusiva.

Tot el que no faig bé, 
el que faig malament,

explica-m’ho demà.

El que creus que he de fer,
el que creus que és millor,

millor que ho facis tu.

Tinc gent al costat que porta molt temps treballant i que m'ajuden molt, que m'aixequen i que valoren els  meus esforços.

Tu només pots ser tu,
jo només puc ser això,

tu només pots ser així,

jo només sé que visc.

És veritat que no estem prou formats, que falten diners i que falta gent. Però no tenim excusa. Hem de seguir treballant per ser els ulls del Cristian (aquell alumne de baixa visió que fa que et repensis tot el teu discurs), hem de treballar per estar junts totes i tots a l'escola.

Podria ser com tu,
però ja tinc prou feines en ser jo

tot el dia pensant en qui és millor

i som com som.


dimarts, 15 de setembre del 2015

Debat amb partits polítics sobre l’Escola Inclusiva

Qui és l'escola? L'escola som nosaltres. Com s'ho fa per servir-la si no ens serveix a nosaltres? 
Carta a una mestra




dilluns, 14 de setembre del 2015

La tècnica FRATO-PUJOLÀS



Els mestres estem treballant des del dia 1 de setembre. Són dies de conèixer nous companys, de preparar classes i de visualitzar un nou curs. Dies on et fas una idea general del grup amb el que has de treballar llegint entrevistes, llegint actes d’avaluació, parlant amb els companys..... 
Per acabar  tota aquesta projecció jo utilitzo la tècnica FRATO-PUJOLÀS

Primer miro atentament aquestes  imatges…..





Després penso que aquest curs 

NO TRACTARÉ A TOTS ELS ALUMNES IGUAL, ELS TRACTARÉ A TOTS IGUAL DE BÉ.

Molta sort mestres per aquest curs tant bonic que comença

dilluns, 31 d’agost del 2015

Programa d'escola inclusiva i atenció a la diversitat per al curs 2015-2016

Aquests dies obrint la pàgina del Departament m'he trobat amb una convocatòria que desconeixia.

Informació per als participants de la borsa sobre l'acte públic d'adjudicació de places del Programa d'escola inclusiva i atenció a la diversitat per al curs 2015-2016

 

Buscant informació m'he sorprès gratament veient que:

l Departament informa al Comitè Intercentres que, un cop aprovat  l’acord del Parlament que suposa un augment de places de les categories de EEE, TIS i TEI, de cara al curs vinent té prevista la contractació de:
  •  211 educadors/res d’educació especial  EEE
  •  93 Tècnics d’Integració Social TIS
  •  56 Tècnics d’educació infantil TEI
 Aquest programa té adjudicat un pressupost 
http://www.fmc.cat/documents/11054/doc/Llei_Pressupostos_Educaci%C3%B3_2015_web.pdf




i forma part del pressupost d'ensenyament per aquest curs
http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6830/1410827.pdf
En el següent enllaç podeu trobar el Text de la Llei 2/2015, de l’11 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya 2015: http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6830/1410827.pdf

El que no hi ha manera de trobar és el Programa d'escola inclusiva i atenció a la diversitat. 
 Vull dir: els objectius, criteris, la finalitat, els beneficiaris d'aquest programa específic que finalitza el 31 de juliol del 2016.
Probablement és que no ho ser buscar. O que en aquest cas PROGRAMA signifiqui PERSONAL.

Sigui com sigui benvinguts al món de l'ensenyament. 

Igual que vosaltres jo també vaig treballar en el PAS, com a TEI realitzant tasques de suport educatiu en un centre. També vaig realitzar moltes altres tasques que no estaven escrites en aquell paper. Era un moment difícil, faltava personal i no sempre es podia atendre les necessitats de tots els infants. Posàvem pedaços, i suplia el coneixement amb molta voluntat. Segur que a vosaltres no us passarà.
 

 

dijous, 27 d’agost del 2015

Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu

Recordeu que encara es pot sol·licitar els Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu, i coneixeu alguna família que en pugui ser beneficiaria no dubteu a informar-la. Moltes vegades són ajuts que s'obliden.

Termini per presentar la sol·licitud: del 2 d'agost al 30 de setembre de 2015

SOL·LICITAR L'AJUT

http://web.gencat.cat/ca/tramits/tramits-temes/Ajuts-per-a-alumnes-amb-necessitat-especifica-de-suport-educatiu?category=7449fd1c-a82c-11e3-a972-000c29052e2c&moda=1
 

dilluns, 24 d’agost del 2015

Trencant barreres

 La joven está rompiendo las barreras de la moda, creando una nueva visión más inclusiva que pretende acabar con los estereotipos e integre a las personas con síndrome de Down en todos los ámbitos de la sociedad.

http://www.lavanguardia.com/de-moda/moda/20150819/54435902241/madeline-stuart-modelo-sindrome-de-down-debutara-nueva-york.html