Avui amb la Montse hem vist Pensamientos de Nil.
Estic cansat i les paraules que escric no m'agraden. Potser no ser afegir res més al que ens diu el NIL
Només sé que les coses sempre arriben per alguna cosa. Que quan vas a un lloc és per alguna cosa. Que quan coneixes algú és per alguna cosa.
Del Dani Andreu ja us en vaig parlar presentant el seu projecte GEOPIC. (una app destinada a millorar la comunicació).
L'escola inclusiva es mou és una plataforma de comunicació per compartir i conèixer pràctiques que ajudin a crear una escola inclusiva. La majoria d'informació del nostre bloc fa referència a la inclusió de persones amb discapacitat.
divendres, 27 de novembre del 2015
dimecres, 25 de novembre del 2015
Important SENTÈNCIA del TSJC !!!
dimarts, 24 de novembre del 2015
si et......
Totes i tots tenim la responsabilitat de fer arribar les seves veus.........
http://www.violenciadegenere.org/pcvg/index.phphttp://dones.gencat.cat/ca http://www.ub.edu/sae/la-ub-contra-la-violencia-masclista.html
http://www.violenciadegenere.org/pcvg/index.phphttp://dones.gencat.cat/ca http://www.ub.edu/sae/la-ub-contra-la-violencia-masclista.html
dimarts, 17 de novembre del 2015
dimarts, 10 de novembre del 2015
EDUCAR PER SER
Aquest agost vaig agafar de la biblioteca personal de la meva germana un llibre de la Rebeca Wild. Educar per ser de Herder 1996.
Tot i que recomano comprar el llibre, podeu fer la lectura d'aquest llibre i d'altres amb Caminem plegats
Vaig per la pàgina 66. No és que no dediqui temps en aquest llibre. Tot el contrari. Torno a llegir una vegada i un altre les propostes que s'hi plantegen. És un exercici de conscienciació. Per impregnar-me d'aquesta manera de mirar l'educació. Per poder desmuntar els esquemes que tant arrelats tinc al cap.
Com a mestre he llegit sobre educació activa i d'educació respectuosa però és ara que sóc capaç de donar-hi sentit. És ara que tinc els ulls oberts a poder entendre moltes de les coses que pedagogs com Rebeca Wild ens han ofert.
Dissortadament aquest 1 de novembre la Rebeca Wild va morir.
La seguirem homenejant amb una lectura crítica i respectuosa dels seus pensaments.
http://www.fundacionclaudionaranjo.com/blog/fallece-rebeca-wild-creadora-junto-su-marido-pedagogia-wild.html
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj56l7j-PNcic17aQC0DEOtYtcn1ryIj4P83nHlwV9xpccF-ZR0FJf746iuFLX6XDEUabT_vFxn3lpWoceWFP6cazxrBpKJIiZZdtVZ_-EXAm1Tq2NOvY1lrKCF-GMvcF5gg6W9tmqxGbg/s1600/rebecawild.jpg
https://vimeo.com/4211517
Tot i que recomano comprar el llibre, podeu fer la lectura d'aquest llibre i d'altres amb Caminem plegats
Vaig per la pàgina 66. No és que no dediqui temps en aquest llibre. Tot el contrari. Torno a llegir una vegada i un altre les propostes que s'hi plantegen. És un exercici de conscienciació. Per impregnar-me d'aquesta manera de mirar l'educació. Per poder desmuntar els esquemes que tant arrelats tinc al cap.
Com a mestre he llegit sobre educació activa i d'educació respectuosa però és ara que sóc capaç de donar-hi sentit. És ara que tinc els ulls oberts a poder entendre moltes de les coses que pedagogs com Rebeca Wild ens han ofert.
Dissortadament aquest 1 de novembre la Rebeca Wild va morir.
La seguirem homenejant amb una lectura crítica i respectuosa dels seus pensaments.
http://www.fundacionclaudionaranjo.com/blog/fallece-rebeca-wild-creadora-junto-su-marido-pedagogia-wild.html
https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEj56l7j-PNcic17aQC0DEOtYtcn1ryIj4P83nHlwV9xpccF-ZR0FJf746iuFLX6XDEUabT_vFxn3lpWoceWFP6cazxrBpKJIiZZdtVZ_-EXAm1Tq2NOvY1lrKCF-GMvcF5gg6W9tmqxGbg/s1600/rebecawild.jpg
https://vimeo.com/4211517
dissabte, 7 de novembre del 2015
L'extraterrestre
L'altre dia a una aula de sisè vaig passar el vídeo UNICEF Chile utilitza per treballar el bouling a l'escola.
Vam parlar de judicis, de capacitats, de tolerància, de valor, de diferència, de empatia, d'emocions, de respecte de tantes coses....
Que no crec que sigui una eina que puguem deixar perdre.
Vam parlar de judicis, de capacitats, de tolerància, de valor, de diferència, de empatia, d'emocions, de respecte de tantes coses....
Que no crec que sigui una eina que puguem deixar perdre.
dimecres, 28 d’octubre del 2015
"seguim esperant una escola per tots"
Les referències pedagògiques que es repeteixen en aquesta conversa podrien ser una bona manera de reflexionar en un claustre. Haurem d'obrir la porta de la creativitat dels mestres.
"seguim esperant una escola per a tots"
"l'escola no escolta"
"la paraula infància significa que no parla"
"el joc és dels nens"
"separar per edat no té sentit"
"podem treballar sobre tot el que tenen, l'educació es centre amb la única cosa que ens falta"
"seguim esperant una escola per a tots"
"l'escola no escolta"
"la paraula infància significa que no parla"
"el joc és dels nens"
"separar per edat no té sentit"
"podem treballar sobre tot el que tenen, l'educació es centre amb la única cosa que ens falta"
Los ‘sí’ de la Educación, por Francesco Tonucci
Hay vida en martes. La nueva educación
diumenge, 25 d’octubre del 2015
Treballant a l'escola inclusiva
Després de sis anys al Campderrós amb moltes coses apresses vaig decidir que era un bon moment per fer un canvi.
El meu estatus d'interí no em permetia tria un centre. Senzillament vaig deixar que el vent em portés allà on havia d'anar. (aquest deixar-me anar no va ser fàcil i no ho hagués fet sense l'empenta que tinc a casa).
El 31 d'agost ( no recordava l'angoixa de no saber on aniràs que ens regala l'administració) vaig conèixer el meu destí. El Puigventós de Olesa.
Aquesta escola treballa per racons i per plans de treball. Té una vocació clarament inclusiva, de respecte pel ritme de les nenes i nens i amb la voluntat de donar una resposta global als alumnes.
He tingut sort i sóc feliç del meu destí.
Però no tot són flors i violes. Ahir vaig caure, va ser quan la Berta es va donar un cop al cap, plorava i plorava. Vaig pensar que les coses no serien fàcils.
El meu estatus d'interí no em permetia tria un centre. Senzillament vaig deixar que el vent em portés allà on havia d'anar. (aquest deixar-me anar no va ser fàcil i no ho hagués fet sense l'empenta que tinc a casa).
El 31 d'agost ( no recordava l'angoixa de no saber on aniràs que ens regala l'administració) vaig conèixer el meu destí. El Puigventós de Olesa.
La culpa és del vent,
amiga de ningú,
ningú és perfecte com ho ets tu.
Aquesta escola treballa per racons i per plans de treball. Té una vocació clarament inclusiva, de respecte pel ritme de les nenes i nens i amb la voluntat de donar una resposta global als alumnes.
He tingut sort i sóc feliç del meu destí.
Podria odiar aquest món,
però tinc altres coses per fer.
No m’agradaria pensar
que no hi vaig fer res.
Però no tot són flors i violes. Ahir vaig caure, va ser quan la Berta es va donar un cop al cap, plorava i plorava. Vaig pensar que les coses no serien fàcils.
No és el nyanyu d'ella, és la meva impotència el que m'ha fet plorar a mi. Encara hem d'aprendre a jugar junts al pati.
Porto l’estiu a dins,
per si t’agafa fred,
busco el somriure etern en els teus ulls.
No puc enganyar-vos, tinc moments de crisi, de dubte i de pensar que no estic preparat per tantes responsabilitats.
No et facis tant el fort,
“aviam” si acabaràs perdent les forces.
Si entens la por, la sort, l’amor,
truca’m que ho arreglarem tot,
truca’m que arreglarem el món.
Però sóc feliç, tinc un repte molt gran. Treballo en una escola inclusiva.
Tot el que no faig bé,
el que faig malament,
explica-m’ho demà.
El que creus que he de fer,
el que creus que és millor,
millor que ho facis tu.
Tinc gent al costat que porta molt temps treballant i que m'ajuden molt, que m'aixequen i que valoren els meus esforços.
Tu només pots ser tu,
jo només puc ser això,
tu només pots ser així,
jo només sé que visc.
És veritat que no estem prou formats, que falten diners i que falta gent. Però no tenim excusa. Hem de seguir treballant per ser els ulls del Cristian (aquell alumne de baixa visió que fa que et repensis tot el teu discurs), hem de treballar per estar junts totes i tots a l'escola.
Podria ser com tu,
però ja tinc prou feines en ser jo
tot el dia pensant en qui és millor
i som com som.
dimarts, 15 de setembre del 2015
Debat amb partits polítics sobre l’Escola Inclusiva
Qui és l'escola? L'escola som nosaltres. Com s'ho fa per servir-la si no ens serveix a nosaltres?
Carta a una mestra
Carta a una mestra
dilluns, 14 de setembre del 2015
La tècnica FRATO-PUJOLÀS
Els mestres estem treballant des del dia 1 de
setembre. Són dies de conèixer nous companys, de preparar classes i de
visualitzar un nou curs. Dies on et fas una idea
general del grup amb el que has de treballar llegint entrevistes, llegint
actes d’avaluació, parlant amb els companys.....
Per acabar tota aquesta projecció jo utilitzo la tècnica
FRATO-PUJOLÀS
Primer miro atentament aquestes imatges…..
Després penso que aquest curs
NO TRACTARÉ A TOTS ELS ALUMNES IGUAL, ELS TRACTARÉ A TOTS IGUAL DE BÉ.
Molta sort mestres per aquest curs tant bonic
que comença
dilluns, 31 d’agost del 2015
Programa d'escola inclusiva i atenció a la diversitat per al curs 2015-2016
Aquests dies obrint la pàgina del Departament m'he trobat amb una convocatòria que desconeixia.
Informació per als participants de la borsa sobre l'acte públic d'adjudicació de places del Programa d'escola inclusiva i atenció a la diversitat per al curs 2015-2016
Buscant informació m'he sorprès gratament veient que:
l Departament informa al Comitè Intercentres que, un cop aprovat l’acord del Parlament que suposa un augment de places de les categories de EEE, TIS i TEI, de cara al curs vinent té prevista la contractació de:
Aquest programa té adjudicat un pressupost
i forma part del pressupost d'ensenyament per aquest curs
En el següent enllaç podeu trobar el Text de la Llei 2/2015, de l’11 de març, de pressupostos de la
Generalitat de Catalunya 2015: http://portaldogc.gencat.cat/utilsEADOP/PDF/6830/1410827.pdf
El que no hi ha manera de trobar és el Programa d'escola inclusiva i atenció a la diversitat.
Vull dir: els objectius, criteris, la finalitat, els beneficiaris d'aquest programa específic que finalitza el 31 de juliol del 2016.
Probablement és que no ho ser buscar. O que en aquest cas PROGRAMA signifiqui PERSONAL.
Sigui com sigui benvinguts al món de l'ensenyament.
Igual que vosaltres jo també vaig treballar en el PAS, com a TEI realitzant tasques de suport educatiu en un centre. També vaig realitzar moltes altres tasques que no estaven escrites en aquell paper. Era un moment difícil, faltava personal i no sempre es podia atendre les necessitats de tots els infants. Posàvem pedaços, i suplia el coneixement amb molta voluntat. Segur que a vosaltres no us passarà.
Igual que vosaltres jo també vaig treballar en el PAS, com a TEI realitzant tasques de suport educatiu en un centre. També vaig realitzar moltes altres tasques que no estaven escrites en aquell paper. Era un moment difícil, faltava personal i no sempre es podia atendre les necessitats de tots els infants. Posàvem pedaços, i suplia el coneixement amb molta voluntat. Segur que a vosaltres no us passarà.
dijous, 27 d’agost del 2015
Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu
Recordeu que encara es pot sol·licitar els Ajuts per a alumnes amb necessitat específica de suport educatiu, i coneixeu alguna família que en pugui ser beneficiaria no dubteu a informar-la. Moltes vegades són ajuts que s'obliden.
Termini per presentar la sol·licitud: del 2 d'agost al 30 de setembre de 2015
SOL·LICITAR L'AJUT
Termini per presentar la sol·licitud: del 2 d'agost al 30 de setembre de 2015
SOL·LICITAR L'AJUT
dilluns, 24 d’agost del 2015
Trencant barreres
La joven está rompiendo las barreras de la moda, creando una nueva visión más inclusiva que pretende acabar con los estereotipos e integre a las personas con síndrome de Down en todos los ámbitos de la sociedad.
http://www.lavanguardia.com/de-moda/moda/20150819/54435902241/madeline-stuart-modelo-sindrome-de-down-debutara-nueva-york.html
http://www.lavanguardia.com/de-moda/moda/20150819/54435902241/madeline-stuart-modelo-sindrome-de-down-debutara-nueva-york.html
Subscriure's a:
Missatges (Atom)