L'escola inclusiva es mou és una plataforma de comunicació per compartir i conèixer pràctiques que ajudin a crear una escola inclusiva. La majoria d'informació del nostre bloc fa referència a la inclusió de persones amb discapacitat.
dimarts, 3 de desembre del 2013
dilluns, 25 de novembre del 2013
Steiner&Waldorf
Amb l'actual situació educativa on el sistema català i de l'estat espanyol està qüestionat (LEC, LOMCE) molta gent a girat el cap a d'altres pedagogies que funcionen molt activament en altres paisos però que encara no tenen tanta força en el nostre. Són pedagogies que funcionen des de fa molts anys i que potser ja coneixeu.
Sigui per curiositat, per desesperació, per inquietud professional, per no anar a comprar en un centre comercial......aquest dissabte teniu la possibilitat de conèixer una escola Waldorf.
Sigui per curiositat, per desesperació, per inquietud professional, per no anar a comprar en un centre comercial......aquest dissabte teniu la possibilitat de conèixer una escola Waldorf.
El proper dissabte 30 de novembre la nostra escola celebra la Fira de Nadal i us convidem a venir per gaudir amb la calidesa dels diferents espais on trobareu artesania nadalenca, llibres infantils i pedagògics, productes naturals i servei de bar.
dissabte, 23 de novembre del 2013
Dia internacional de les persones amb discapacitat
L'Eva ens fa arribar aquest programa Moltes gràcies
Recull d’activitats : Dia Internacional de
Persones amb Discapacitat- 2013
Districte de les Corts
El primer acte és aquest dimecres i parla de:
III Seminari d’Educació Inclusiva
Dimecres 27 de novembre a les 17:30
III Seminari d’Educació Inclusiva : “El Paper de les famílies a l’escola inclusiva”.
L’índex d’inclusió com a eina de suport .
Organitza: Districte de Sants-Montjuïc; Les Corts i Sarrià Sant –Gervasi
Espai : Sala de Plens de les Corts ( Pl. Comas , 18)
Inscripcions: educacioinclusiva@gmail.com
dimecres, 20 de novembre del 2013
Drets dels Infants
El 20 de novembre és el dia internacional dels drets dels infants.
L'escola Campderrós de Vallirana comparteix en el seu bloc (on tinc la sort de participar) algunes activitats per fer que les nenes i nens coneguin els seus drets i els seus deures.
L'escola Campderrós de Vallirana comparteix en el seu bloc (on tinc la sort de participar) algunes activitats per fer que les nenes i nens coneguin els seus drets i els seus deures.
Els quatre principis bàsics de la Convenció són els següents:
- el principi de no discriminació;
- el de defensa del millor interès de l'infant;
- el del dret a la vida, a la supervivència i al desenvolupament; i
- el de respecte per les opinions del nen.
Els poso amb el color de l'esperança.......
dimarts, 5 de novembre del 2013
Tots aprenem i nosaltres més
Vam anunciar-vos la jornada d'escola inclusiva que es preparava a Molins de Rei. El que no vam publicar és que "l'escola inclusiva es mou" realitzaria una petita col·laoració.
Van ser unes jornades molt interessants, amb bona participació i per a mi va ser el debut com a ponent.
La veritat és que la ponent que participava inicialment va patir un problema i l'amistat amb la Núria, una de les principals impulsores de les jornades, van portar-me a acceptar el repte i aprofitar l'oportunitat.
Dijous a la nit vam començar a treballar amb la idea junt amb la Montse. Dissabte preparava el prezi i diumenge el gran dia.
Es van dir moltes coses i molt interessants. Vaig anar a explicar coses i la veritat és que me l'has van ensenyar a mi.
L'acte el va tancar el Club Esportiu Jeroni de Moragas amb la participació de l'Alba la nostra filla.
Us deixem amb la notícia de TV Molins de Rei.
Van ser unes jornades molt interessants, amb bona participació i per a mi va ser el debut com a ponent.
La veritat és que la ponent que participava inicialment va patir un problema i l'amistat amb la Núria, una de les principals impulsores de les jornades, van portar-me a acceptar el repte i aprofitar l'oportunitat.
Dijous a la nit vam començar a treballar amb la idea junt amb la Montse. Dissabte preparava el prezi i diumenge el gran dia.
L'acte el va tancar el Club Esportiu Jeroni de Moragas amb la participació de l'Alba la nostra filla.
Us deixem amb la notícia de TV Molins de Rei.
diumenge, 3 de novembre del 2013
Imputan por abandono a los padres de un niño con síndrome de Down por educarle en casa
Dimecres 30 d'octubre van donar-me aquest article. Tenia pressa i no vaig llegir-lo.
Avui quan ho fet m'he quedat parat. Sabem que no hi ha cap interès real per caminar cap a l'escola inclusiva. Però criminalitzar-ho ja és més greu.
Gràcies Rosa per pensar amb nosaltres quan ho vas llegir.
El Diario de Leon també en parla i el Tamtam expres també
dijous, 17 d’octubre del 2013
TOTS APRENEM
Amb aquest títol "TOTS APRENEM" el diumenge 27 d'octubre les AMPAs de Molins de Rei organitzen una jornada per parlar de l'escola inclusiva.
A les 13h no ens perdrem
Exhibició de Gimnàstica rítmica a càrrec del Club Esportiu Jeroni de Moragas, l’objectiu del qual és oferir un espai de pràctica esportiva per a persones amb discapacitat intel·lectual.
o farem com a pares orgullosos de veure la nostra filla Alba participant per primer cop en aquest projecte.
divendres, 11 d’octubre del 2013
Xerrada informativa Mètode Matemàtic per NEE
14 d´octubre. Xerrada informativa Mètode Matemàtic per NEE al Centre Cívic Urgell
Voleu venir a conèixer un mètode matemàtic adaptat específicament per alumnes amb la síndrome de Down?
L’ Associació SOM UP
us convida a la presentació d’ un mètode matemàtic dissenyat
específicament per desenvolupar les competències d’alumnes amb
necessitats específiques d’aprenentatge en aquest àmbit.
També aprofitarem per donar un cop d'ull a la seva pàgina web que crec que està plena d'informació interessant.
dimarts, 8 d’octubre del 2013
La realitat de l'escola inclusiva
Tard, arribem tard i malament.
Abans d'acabar l'estiu una família ja enunciava el que l'article de la Vanguardia ens confirmava.
Hola:
Fa temps que consulto el vostre blog i ara, donada la nostra situació, us volia fer arribar la nostra recent experiència. Som pares d'un nen de 7 anys amb la síndrome de Down, escolaritzat des de
Es queixen que no tenen suport i compartim la seva queixa....però ens diuen que no poden fer res mes...i que sobretot, miren pel be del nostre fill. Ens conviden a marxar...i marxem. No podem estar a un lloc on el treball amb el nostre fill parteix de la diferència. No pretenem iniciar cap mobilització, , perquè la decisió esta presa i pensem que el nostre fill anirà a una bona escola, o si mes no, a una escola on se'l mirin amb
Tot i així no defallim i continuarem batallant per a la inclusió sempre!
Ens va arribar fa un temps aquest e-mail. He refet l'article quaranta vegades i no hi havia manera. Intentava buscar una resposta positiva, una reivindicativa, un "tornem vint anys enrere", un "la culpa és de l'administració", un.......
La nostra filla Alba de vuit anys amb Síndrome de Down va a l'escola ordinària. Quan arribi el dia que com a pares observem que la nostra filla no és feliç, que no li poden donar resposta a les seves necessitats.......portarem a l'Alba a l'escola d'educació especial.
No tenim respostes i no tenim solucions.
Com la majoria de pares intentem sobreviure i ajudar a la nostra filla.
Potser un dia la nostra societat serà millor i podrà respectar els nostres fills.
PER EDUCAR EN LA IGUALTAT NO ÉS MILLOR ESTAR JUNTS???
LA DIFERÈNCIA ÉS EDUCATIVA??????
UN DOBLE XARXA DE CENTRES ÉS SEGREGAR ALUMNES????
SEPARAR ALUMNES PER NIVELLS ESTIGMATITZA ALS ALUMNES????
divendres, 4 d’octubre del 2013
Què passarà amb l'escola inclusiva?
Aquest interessant article de la Maite Gutiérrez a La Vanguardia ens posa en alerta per vuitantena vegada en els últims anys.
Ens confirma el que fa molt de temps que s'està enunciant i que som incapaços d'acceptar.
Ens avisa d'una situació inacceptable i totalment injusta.
L'escola inclusiva està desapareixent. La gran pregunta és: Algú l'havia vist mai.........
Què passarà amb l'escola inclusiva?
Aquest diari ha consultat desenes d’escoles i totes coincideixen: l’atenció als alumnes amb discapacitat retrocedeix per les retallades. Qui millor explica el cas és el director de l’escola Els Xiprers, Joan Torrent. Aquest centre de Barcelona és pioner en inclusió i ha servit de referent per a escoles de tot Catalunya. Torrent apunta a diversos factors que estan dificultant el desenvolupament de l’escola inclusiva: “Les hores disponibles de vetlladors no cobreixen totes les necessitats; les escoles hem patit retallades de personal en general, i amb menys mestres hi ha projectes educatius que són menys sostenibles, com el cas de l’escola inclusiva; les baixes dels mestres no es cobreixen fins als quinze dies, i moltes vegades els mestres d’educació especial han d’encarregar-se de tota la classe fins que arriba el substitut o torna el tutor, amb la qual cosa l’alumne discapacitat perd atenció; i tampoc no hi ha una política clara de l’escola inclusiva. Què anomenem inclusió?”. La radiografia que fa aquest educador la comparteixen les altres escoles consultades. Rosa Artigal, directora de l’institut escola Costa i Llobera, també afirma que les hores de vetllador no arriben a cobrir tota la demanda. “Hi ha més alumnes amb necessitats i el pressupost per a aquests recursos s’ha congelat; no són moments fàcils per a ningú, però hem de fer un esforç per no trencar el camí que s’ha fet a l’escola inclusiva, tots els alumnes hi tenen dret”, afirma. En alguns centres, estudiants en pràctiques del màster d’Educació Especial supleixen la disminució de tècnics d’integració. L’Administració els contracta per hores.
Tot això provoca que més famílies es qüestionin si continuar a l’escola ordinària o no. Des de centres d’educació especial confirmen que aquest curs ha augmentat la demanda perquè les escoles ordinàries diuen que no tenen recursos per atendre tots els alumnes amb discapacitat. Maribel Madrid, directora de l’escola especial Paideia, assenyala que les retallades influeixen en el retorn de moltes famílies a aquests centres. “Diver-sos pares han explicat que els seus fills han perdut hores d’atenció, així que els dies que s’han quedat sense suport els porten a l’escola especial”, diu Madrid. La gerent de l’escola especial Montserrat Montero de Granollers, Carme Gràcia, apunta en la mateixa direcció: “Tant nosaltres com l’escola Cap Vila de Mollet del Vallès hem tingut més matrícula, sobretot d’infantil i primària; les escoles ordinàries ens expliquen que tenen més dificultats per atendre alumnes amb discapacitat a causa de les retallades i la falta de recursos”. A l’escola especial El Niu de Barcelona també ha augmentat la demanda d’alumnes d’infantil i de primers cursos de primària, precisament la franja d’alumnat que ha disminuït els últims tres anys a Catalunya a causa de la caiguda de la natalitat.
La directora general d’Educació Primària i Especial del Departament d’Ensenyament, Alba Espot, diu que és “impossible” que les hores de vetllador i tècnic d’integració hagin disminuït tal com afirmen escoles, fundacions, empreses i associacions de pares. Espot defensa que el Departament d’Ensenyament “aposta per l’escola inclusiva” i en aquest sentit han augmentat el nombre d’unitats de suport a l’educació especial a les escoles -són aules dins dels centres amb personal especialitzat per atendre l’alumnat amb discapacitat-. El curs 2009-2010 hi havia a Catalunya 288 unitats de suport i aquest curs n’hi ha 359. La visió des de les escoles és molt diferent. Efrén Carbonell, director de la Fundació Aspasim -tenen una escola especial i donen suport als centres ordinaris-, insisteix que “l’escola inclusiva està en perill de retrocedir, no és just que per les retallades un alumne amb discapacitat deixi d’anar a una escola normal, i això passa”. “La inclusió escolar és un dret, és el primer pas per a la integració social, cal preservar-la”, afegeix Payerol.
Ens confirma el que fa molt de temps que s'està enunciant i que som incapaços d'acceptar.
Ens avisa d'una situació inacceptable i totalment injusta.
L'escola inclusiva està desapareixent. La gran pregunta és: Algú l'havia vist mai.........
Què passarà amb l'escola inclusiva?
Maite Gutiérrez
Una escola per a tothom. És el que diuen
la llei i tots els discursos oficials. Els alumnes amb discapacitat
tenen el dret reconegut d’estudiar en centres ordinaris, amb el suport
necessari per desenvolupar les seves capacitats -els casos més
complexos i greus sí que solen derivar-se a les escoles d’educació
especial-. Catalunya va apostar pel model d’escola inclusiva ja fa
temps. És un camí d’integració continu i lent, però que ha anat
avançant. “Fins ara”, assenyalen educadors i associacions de famílies.
Les retallades passen factura a l’atenció als estudiants amb
dificultats i més famílies es veuen empeses a escolaritzar els fills en
escoles especials per a discapacitats. Això passa sobretot amb alumnes
que tenen discapacitat intel·lectual o “trastorns del comportament”.
Una de les ajudes que més s’han reduït és la de vetlladors, o
tècnics d’integració. Són persones que acompanyen certs alumnes amb
dificultats durant unes hores al dia i els ajuden en les seves tasques a
l’escola. L’associació Aprenem, que dóna suport a nens amb trastorn de
l’espectre autista, afirma que aquest recurs ha disminuït aquest any.
“Molts associats ens han alertat que han perdut hores de vetllador, i a
més observem certa tendència a tornar a l’escola especial en detriment
de l’ordinària”, assenyala Neus Payerol, directora de l’associació.
Ella mateixa té un fill amb autisme que a sisè de primària tenia un
vetllador vint hores a la setmana, i ara que és a tercer d’ESO s’han
reduït a quatre hores setmanals. Des de l’associació expliquen que
sense aquest suport la integració dels alumnes a l’escola resulta més
complexa i es compromet la seva evolució. Segons els seus càlculs, els
alumnes que tenen associats han perdut un quaranta per cent d’hores
d’atenció individual a l’escola. L’Associació Asperger Catalunya també
ha detectat el mateix fenomen. La presidenta, Lola Ferrer, assegura que
els seus associats han perdut hores d’atenció a l’aula. “I, a més,
totes les revisions del grau d’incapacitat que s’han fet aquest any han
anat a la baixa”, afegeix preocupada. La federació d’associacions de
mares i pares d’alumnes Fapac i el sindicat CC.OO. van presentar una
queixa al Síndic de Greuges, Rafael Ribó, al juliol denunciant el
problema. Actualment, Ribó està recopilant informació sobre aquesta
qüestió. Fundacions i empreses que proporcionen tècnics d’integració i
vetlladors a les escoles reconeixen que aquest curs el Departament
d’Ensenyament els ha contractat menys personal.Aquest diari ha consultat desenes d’escoles i totes coincideixen: l’atenció als alumnes amb discapacitat retrocedeix per les retallades. Qui millor explica el cas és el director de l’escola Els Xiprers, Joan Torrent. Aquest centre de Barcelona és pioner en inclusió i ha servit de referent per a escoles de tot Catalunya. Torrent apunta a diversos factors que estan dificultant el desenvolupament de l’escola inclusiva: “Les hores disponibles de vetlladors no cobreixen totes les necessitats; les escoles hem patit retallades de personal en general, i amb menys mestres hi ha projectes educatius que són menys sostenibles, com el cas de l’escola inclusiva; les baixes dels mestres no es cobreixen fins als quinze dies, i moltes vegades els mestres d’educació especial han d’encarregar-se de tota la classe fins que arriba el substitut o torna el tutor, amb la qual cosa l’alumne discapacitat perd atenció; i tampoc no hi ha una política clara de l’escola inclusiva. Què anomenem inclusió?”. La radiografia que fa aquest educador la comparteixen les altres escoles consultades. Rosa Artigal, directora de l’institut escola Costa i Llobera, també afirma que les hores de vetllador no arriben a cobrir tota la demanda. “Hi ha més alumnes amb necessitats i el pressupost per a aquests recursos s’ha congelat; no són moments fàcils per a ningú, però hem de fer un esforç per no trencar el camí que s’ha fet a l’escola inclusiva, tots els alumnes hi tenen dret”, afirma. En alguns centres, estudiants en pràctiques del màster d’Educació Especial supleixen la disminució de tècnics d’integració. L’Administració els contracta per hores.
Tot això provoca que més famílies es qüestionin si continuar a l’escola ordinària o no. Des de centres d’educació especial confirmen que aquest curs ha augmentat la demanda perquè les escoles ordinàries diuen que no tenen recursos per atendre tots els alumnes amb discapacitat. Maribel Madrid, directora de l’escola especial Paideia, assenyala que les retallades influeixen en el retorn de moltes famílies a aquests centres. “Diver-sos pares han explicat que els seus fills han perdut hores d’atenció, així que els dies que s’han quedat sense suport els porten a l’escola especial”, diu Madrid. La gerent de l’escola especial Montserrat Montero de Granollers, Carme Gràcia, apunta en la mateixa direcció: “Tant nosaltres com l’escola Cap Vila de Mollet del Vallès hem tingut més matrícula, sobretot d’infantil i primària; les escoles ordinàries ens expliquen que tenen més dificultats per atendre alumnes amb discapacitat a causa de les retallades i la falta de recursos”. A l’escola especial El Niu de Barcelona també ha augmentat la demanda d’alumnes d’infantil i de primers cursos de primària, precisament la franja d’alumnat que ha disminuït els últims tres anys a Catalunya a causa de la caiguda de la natalitat.
La directora general d’Educació Primària i Especial del Departament d’Ensenyament, Alba Espot, diu que és “impossible” que les hores de vetllador i tècnic d’integració hagin disminuït tal com afirmen escoles, fundacions, empreses i associacions de pares. Espot defensa que el Departament d’Ensenyament “aposta per l’escola inclusiva” i en aquest sentit han augmentat el nombre d’unitats de suport a l’educació especial a les escoles -són aules dins dels centres amb personal especialitzat per atendre l’alumnat amb discapacitat-. El curs 2009-2010 hi havia a Catalunya 288 unitats de suport i aquest curs n’hi ha 359. La visió des de les escoles és molt diferent. Efrén Carbonell, director de la Fundació Aspasim -tenen una escola especial i donen suport als centres ordinaris-, insisteix que “l’escola inclusiva està en perill de retrocedir, no és just que per les retallades un alumne amb discapacitat deixi d’anar a una escola normal, i això passa”. “La inclusió escolar és un dret, és el primer pas per a la integració social, cal preservar-la”, afegeix Payerol.
divendres, 23 d’agost del 2013
Ayudas para alumnos con necesidad específica de apoyo educativo (2013-2014)
Les ajudes no són un acte de caritat. Són drets que tenim reconeguts. Són els diners que es recullen de tots i que s'haurien de repartir entre tots.
Gràcies Núria per recordar-nos la informació.
dimecres, 19 de juny del 2013
La Fam no fa vacances
Tinc un amic, el David que va escriure en la seva cançó Gracias
"que la trobada entre ànimes semblants, succeeix".
El David comença un nou projecte. Tinc la sort de haver donat un cop de mà. (mall millor dit, ja que faig una mica de percussió) en aquesta cançó. Una lletra que ens vol avisar que la fam no és un problema d'altres països i d'altres societats, és un problema que tenim al costat de casa. Que la solució passa per canviar el model de societat i que el canvi l'hem nosaltres.
"que la trobada entre ànimes semblants, succeeix".
El David comença un nou projecte. Tinc la sort de haver donat un cop de mà. (mall millor dit, ja que faig una mica de percussió) en aquesta cançó. Una lletra que ens vol avisar que la fam no és un problema d'altres països i d'altres societats, és un problema que tenim al costat de casa. Que la solució passa per canviar el model de societat i que el canvi l'hem nosaltres.
.
diumenge, 26 de maig del 2013
II Trobada de Comunitats d’Aprenentatge de Catalunya
Benvolguts i benvolgudes,
El proper dissabte 1 de juny de 2013 es durà a terme la II Trobada de Comunitats d’Aprenentatge de Catalunya:http://odisseaeducacio.files. wordpress.com/2013/04/ programatrobada.pdf
Mestres i professorat d’arreu de Catalunya compartiran aquesta trobada conjuntament amb familiars, voluntariat, alumnes, professorat universitari, estudiants de la universitat, etc.
Des de l’Àmbit de Comunitats d’Aprenentatge de la FMRPC, coordinat per l’Associació de Professorat ODISSEA, us comuniquem que aquesta trobada està emmarcada dins d’una jornada de formació de 10 hores, la qual ha estat acceptada per ser acreditada com a formació pel Departament d’Ensenyament.
Així doncs, si ets docent no universitari (educació infantil, primària, secundària, cicles formatius i/o adults) i vols rebre l’acreditació de la formació has d’inscriure’t en la jornada de formació en aquest enllaç: http://goo.gl/ZO9kj
Subscriure's a:
Missatges (Atom)