divendres, 24 d’abril del 2015

Rubén 1 - Administració educativa de Lleó 0

Fa temps que vam posar al bloc la notícia del Rubén i la seva família. Una família que volien escolaritzar el seu fill en una escola ordinària i no en una escola d'educació especial com pretenia la  Junta Educativa de Castellà Lleó.

Crec que el problema no s'ha resolt. La Junta ha retirat l'acusació (és molt greu la denúncia que havien interposat) i per això han absolt la família. Però el pensament, la llei i la intenció de les institucions segueix igual. Segueixen mirant a la discapacitat com un problema per les seves taules de resultats. La seva lògica de homogeneïtzació els obliga a segregar a les persones que no entren en els seus canons productius. 
l'equip del Rubén han fet un bon contraatac i els han marcat un gol. Ara tenen la pilota els altres i a sobre tenen l'arbitra a favor. Segueix lluitant


Nota de Premsa.-
EL CERMI CELEBRA L'ABSOLUCIÓ DE LA FAMÍLIA LLEONESA ACUSADA D'ABANDÓ FAMILIAR 
El Comitè Espanyol de Representants de Persones amb Discapacitat (CERMI) celebra la sentència del Jutjat Penal nº 1 de Lleó, que absol els progenitors d'una persona amb síndrome de Down del delicte d'abandonament de família, per negar-se a escolaritzar al seu fill en un centre d'educació especial, com ordenava l'Administració educativa de Castella i Lleó, davant la impossibilitat de fer-ho en un centre inclusiu, com era el seu desig.
El CERMI saluda el desenllaç positiu del procés penal, que mai va haver d'arribar a produir-se, ja que l'exercici al dret humà a l'educació inclusiva, reconegut per la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, signada i ratificada per Espanya, ha d'estar garantit i ha de poder fer-se efectiu.
La responsabilitat en aquest cas és del sistema educatiu espanyol, de la seva legislació reguladora i de les administracions que l'apliquen, que ignoren els valors, principis i mandats superiors de la Convenció, que estableix el model d'educació inclusiva i l'exercici de la llibertat de elecció, mentre no desaparegui l'educació segregadora per raó de discapacitat.
En el seu moment, el CERMI va exigir a la Fiscalia de Lleó, que va exercir l'acció penal, que desistís de la mateixa, ja que suposava una aberració acusar criminalment als que, com aquesta família, volen fer ús d'un dret humà reconegut en un tractat internacional de Nacions Unides, i el sistema d'ensenyament espanyol l'hi impedeix sense cap justificació.
Així mateix, el CERMI ha demanat la intervenció de la Fiscalia General de l'Estat en el cas, la qual va emetre a sol·licitud del CERMI un informe en què desaconsellava actuar criminalment i plantejava la renúncia a l'acció penal per la Fiscalia, el que finalment ha passat.
La Fiscalia de Lleó, atenent l'informe de la Fiscalia General de l'Estat, ha renunciat a l'acusació, produint com a conseqüència l'absolució d'aquests progenitors.
Aquest desgraciat cas judicial posa en evidència la completa incompatibilitat de la legislació espanyola en matèria d'educació amb la Convenció de l'ONU i la vulneració estructural i permanent del dret de les persones amb discapacitat a una educació inclusiva, sense discriminacions ni segregacions. 
El CERMI en el moment de l'aprovació de la Llei Orgànica de Millora de l'Educació (LOMCE) ja va denunciar la contradicció de la mateixa amb la Convenció i va demanar a la Defensora del Poble que la recorregués davant el Tribunal Constitucional. De la mateixa manera, en els seus informes anuals sobre drets humans i discapacitat a Espanya, que el CERMI remet a les Nacions Unides, apareix constantment la queixa contra Espanya per mantenir una legislació educativa contrària als drets humans de les persones amb discapacitat. 
16 abril 2015.
CERMI