L'escola inclusiva es mou és una plataforma de comunicació per compartir i conèixer pràctiques que ajudin a crear una escola inclusiva.
La majoria d'informació del nostre bloc fa referència a la inclusió de persones amb discapacitat.
De la comparativa de les plantilles del curs 2011/12 amb curs 2012/13 es produiria les reduccions següents: Escoles amb SEP: 1 línia (9grups) -1 mestre/a, 2 línies (18grups) -1.5mestres, 3 línies (27grups) -2 mestres. Instituts: 10 grups (8ESO+2Batx) -1.5 prof., 16grups(12ESO+4Batx) -2.5prof i 20 grups (16ESO+4Batx) -3 prof.
Hi ha una reducció pel que fa l’oferta de places destinades als programes de qualificació professional per l’alumnat amb necessitats educatives específiques.
L’escolarització d’alumnat amb discapacitats més significatives a l’escola ordinària podria estar en perill,
davant la reducció del concert educatiu d’alguns CEE que presten aquest servei, suposadament garantit per quatre anys. Així mateix, hi ha CEE que estan donant suport a la inclusió sense un suport econòmic. Recordem que l’article 205.10 de la LEC permet al Departament d’Ensenyament establir objecte de concert unitats destinades a prestar serveis i programes de suport a l’escolarització d’alumnes amb discapacitat en els centres ordinaris.
No s’ha presentat una avaluació consistent i objectiva de la tasca que porten a terme els CEE per part del Departament d’Ensenyament.
En la Web del Departament d’Ensenyament s’hauria de visualitzar el model d’escola inclusiva com un dels seus eixos per la millora de la qualitat per a tot l’alumnat. De fet, ni es menciona per la lluita contra el fracàs escolar, ni a la Web ni a les declaracions públiques de l’Honorable Consellera.
" Sovint un problema, quan s’ajunta amb un altre problema, no dóna com a resultat dos problemes, sinó més aviat un enorme i immens superproblema!"