dimecres, 29 de juliol de 2015

“la inclusió no és tractar a tots els alumnes igual, és tractar-los a tots igual de bé” Pere Pujolàs

Fa unes setmanes durant una reunió de la plataforma per una escola inclusiva una noia va comentar que amb les reunions que feien amb les comissions i amb les famílies tenien molts problemes per definir què era una escola inclusiva.
I vaig pensar per poder-la ajudar i també per respondre’m a mi mateix com era la millor manera de definir o d’explicar l’escola inclusiva.

L’escola inclusiva és un terme líquid, que va variant i que pren la forma en relació al context. L’escola inclusiva és un terme de difícil definició per la seva constant i infinita capacitat de caminar endavant.
Però avui tinc una bona manera per explicar què és l’escola inclusiva tal i com ho feia  el Mestre Pere Pujolàs.

“la inclusió no és tractar a tots els alumnes igual, és tractar-los a tots igual de bé”

Avui ha mort un Mestre  i mereix tots els reconeixements que li puguem fer.

Jo agafaré el llibre Aprendre junts, alumnes diferents i el tornaré a llegir. I em tornaré a meravellar de com explica i defineix  l’escola inclusiva, de com presenta el treball cooperatiu i de com el defensa com a una metodologia inclusiva .

El  Mestre Pere Pujolàs que avui ha mort  ens deixa moltes coses per aprendre i moltes coses per fer encara.