dimarts, 29 de maig del 2012

Això si que no

"Si ens retalleu ens abandoneu"

És molt difícil entendre la macro economia i entendre quan es parla de milions d'euros. De fet ja ho expliquen de manera que no ho puguem entendre.
Però no és difícil entendre una retallada del 56%. El manifest que es va llegir el 20 de maig explica perfectament com ens volen deixar

Ells diuen "això si que no" i jo també vull dir "això si que no".

diumenge, 27 de maig del 2012

Xerrada de l'Escola inclusiva

El dijous 24 de maig vam anar a la xerrada "escola inclusiva" que es feia al Castell Ciuró de Molins de rei.
Ramon Coma ens va explicar una visió de com i de cap a on pot anar l'escola inclusiva.
Va ser molt interessant i com cada xerrada amb de la que participem vam emportar-nos moltes coses


"És important el que ets, no el que no ets. Reconeix el que tens"
"El projecte educatiu és  el que importa, no es només el mestre".
"La individualització es el acte mes important de l'educació."
"La tecnologia, els recursos  han de servir per a tots els alumnes de l'aula"
"El més preocupant de les retallades és que provoca una tendència a separar-nos cada vegada més" 
"La relació amb nens amb discapacitat beneficia a tothom. Compartir fa créixer a tots els alumnes.
I sobretot fa que hi hagi un coneixement i una empatia entre tots." 
"si posem l'accent en la discapacitat ens equivoquem. L'accent l'hem de posar en que tenim un nen"
"L'actitud reforça mes el model que no pas mil paraules. L'exemple dels pares és molt  més important que les reflexions que se li puguin fer."




Però com sempre ens van quedar dubtes per aclarir?
Com podem encaixar la individualitat amb un sistema on l'avaluació demana un patró molt concret?
Fa l'administració una aposta clara per la Inclusió?
Són les escoles tant inclusives com ens volen fer creure?
La inclusió és un procés i no té fi. Però estem en el camí correcte?
Amb l'actual currículum es despleguen totes les capacitats dels alumnes? 
Seguiran les vetlladores el curs 2012-13?



Després de la xerrada vam compartir una estona amb els companys de la comissió de l'escola inclusiva de la Sínia. Porten un temps treballant i sobretot tenen el positivisme. Fan petits passos,  fan coses, fan de la Sínia una escola més inclusiva. I ja ho sabem "si posem un gra de sorra canviarem..............."



diumenge, 20 de maig del 2012

Si ens retalleu ens abandoneu

On volen posar la inclusió? Llegiu, mireu i ploreu. Demà ens despartarem ben d'hora ben d'hora i tornarem a aixecar un món millor. Un món per a tothom.

dilluns, 14 de maig del 2012

Actuacions educatives d’èxit

He fet la meva inscripció en aquesta jornada. El model educatiu que fins ara es defensava, tot i no ser inclusiu, està a la corda fluixa. L'increment de la ratio amb un menor número de professors i menys suport a les aules elimina tota esperança de que el sistema educatiu donés resposta a totes i tots els alumnes de l'escola. Però potser aquesta situació ens ajudarà a buscar un sistema educatiu més just. Potser INCLUD-ED ens començarà a donar la resposta.

El projecte INCLUD-ED és el projecte integrat del VI Programa Marc de la Comissió Europea que presenta les solucions als problemes educatius de la Unió Europea. Els seus resultats es van presentar al Parlament Europeu a Brussel·les el darrer 6 de desembre. El projecte, coordinat pel CREA, ha durat 5 anys i han participat 15 universitats i 14 països europeus. Per fi tenim els resultats de l’INCLUD-E
 el programa